فورزماید (رزماید)

فورزماید

فوروزماید (Furosemide) یک داروی مهم و گسترده‌استفاده در درمان بسیاری از مشکلات قلبی و کلیوی است. این دارو به عنوان یک دیورتیک، عملکردی موثر در کنترل فشار خون و مدیریت تورم‌های ناشی از احتباس مایعات دارد. با افزایش انتشار واقعیت‌های مربوط به افراد مبتلا به فشار خون بالا، نقش اساسی فوروزماید در مدیریت این بیماری از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. این مقاله به بررسی عملکرد، عوارض جانبی و موارد مصرف فوروزماید خواهد پرداخت تا به افرادی که به دنبال اطلاعات کامل در مورد این دارو هستند، کمک کند.

 

فوروزمايد چیست؟

فوروزماید از دسته داروهای دیورتیک (مدر یا ادرار آور) است، که با افزایش حجم ادرار و مایعات دفعی بدن، می‌تواند در مواردی از جمله کاهش ورم موثر باشد؛ به همین دلیل به آن‌ها قرص آب هم گفته می‌شود. همچنین، فوروزماید با دفع مایعات اضافه در بدن که می‌تواند منجر به مشکلات تنفسی، خستگی و ورم شود، به بهبود شرایط بیمار کمک می‌کند. این داروها در درمان فشار خون بالا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما فوروزماید تنها در صورت عدم کنترل فشار خون با داروهای دیگر از این گروه، تجویز می‌شود. همچنین، ممکن است این دارو به تنهایی یا همراه با دیگر داروهای مدر، توسط پزشک تجویز شود و در حال حاضر محصولاتی چند دارویی از فوروزماید در کنار دیگر داروهای ادرار آور مانند تریامترن، آمیلوراید یا اسپیرنولاکتون در بازار دارویی موجود است.

 

برای مشاوره و درخواست خدمات پزشکی و پرستاری در منزل با کارشناسان آرین طب تماس بگیرید.

رزرو نوبت و هماهنگی: ۰۹۱۲۰۴۴۶۳۰۸
آرین طب ارائه ارائه‌دهنده انواع خدمات پزشکی از جمله پزشک متخصص در منزل (قلب، ریه، داخلی و…) و انواع خدمات پرستاری و تزریقات در منزل

 

آمپول فورزماید

آمپول‌های فوروزماید که حاوی ماده موثره فوروزماید هستند، به عنوان یک دیورتیک استفاده می‌شوند. این آمپول‌ها برای کاهش فشار خون، کنترل تورم و ادرارزدایی استفاده می‌شوند. قبل از استفاده از آمپول فوروزماید، توصیه می‌شود که به دقت دستورات و راهنمایی‌های پزشک یا پرستار را مطالعه کرده و دارو را به صورتی که توسط متخصص به شما توصیه شده است، مصرف کنید.

 

تزریق آمپول فوروزماید در منزل

فوروزماید برای درمان شرایطی مانند خلط قلبی (همراه با نارسایی احتقانی قلب)، سیروز کبدی، بیماری کلیوی و کاهش دفع ادرار به عنوان یک داروی کمکی در مواجهه با بحران فشار خون بالا، به کار می‌رود.

می‌توانید برای تزریق آمپول فوروزماید در منزل، از طریق سامانه آرین طب نوبت رزرو کنید تا پرستاری برای این کار برای شما اعزام شود.

 

فورزماید

 

پیش از شروع مصرف فوروزماید

  • در صورت بارداری یا شیردهی، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.
  • اگر مشکل یا دردی در هنگام دفع ادرار یا مرتبط با پروستات دارید، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.
  • در صورت مبتلا بودن به دیابت یا نقرس، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید، زیرا ممکن است با مصرف داروهای ادرار آور این بیماری‌ها تشدید شوند.
  • اگر طبق آزمایشات بالینی اخیر، سطح خونی سدیم یا پتاسیم شما پایین تر از حد طبیعی باشد، قبل از شروع مصرف این دارو به پزشک معالج خود اطلاع دهید.
  • لیست کاملی از داروهای مصرفی خود را تهیه کرده و به پزشک یا داروساز خود ارائه دهید، تا در صورت نیاز به تنظیم دوز مجدد یا وجود تداخل دارویی، اقدامات لازم صورت گیرد.
  • اگر سابقه حساسیت به این دارو یا سایر داروها دارید، حتماً به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

 

نحوه عملکرد فورزماید و موارد مصرف

فوروزماید در دسته دارو های دیورتیک یا همان ادرار آور قرار می گیرد و باعث افزایش دفع مایعات می شود . این دارو بعد از مصرف از راه خوراکی به سرعت جذب می شود و در قسمت هایی از کلیه اثر گذاشته و باعث می شود که یون ها ( سدیم ، کلراید ، منیزیم و کلسیم ) در بدن دفع شوند و به دنبال آن آب نیز دفع می شود . این دارو گردش خون کلیوی را از طریق سیستم هایی افزایش می دهد و موجب توزیع مجدد خون در کلیه می شود .

کاربرد های بالینی : این دارو یکی از موثر ترین دارو ها در درمان ادم یا خیز همراه با نارسایی احتقانی قلب ( CHF ) ، سیروز کبدی و هیپرتاسیون و نارسایی کلیوی می باشد . قسمتی از اثر درمانی این دارو ممکن است ناشی از تغییرات همودینامیکی خارج کلیوی و قبل از اثر اصلی این دارو ها باشد .

این دارو در درمان ادم های مقاوم که به دارو های دیگری پاسخ نداده است ، مصرف می شود . این دارو هم چنین در نارسایی بطن چپ ( HF ) و ادم ریوی مصرف می شود . کاربرد های متفرقه آن شامل مواقعی است که اختلالات الکترولیتی مثل مسمومیت با فلوئور و پتاسیم رخ داده است .

فوروزماید به منظور درمان فشارخون بالا ( هیپرتانسیون ) تنها در مواقعی تجویز می گردد که فشارخون با سایر دارو های دیورتیک کنترل نشده باشد .

این دارو معمولا یک بار در روز مصرف می شود و بهترین زمان مصرف آن بعد از خوردن صبحانه می باشد و قبل از مصرف این دارو حتما فشار خون خود را اندازه گیری کنید .

مصرف کنندگان این دارو باید در طول مدت مصرف این دارو باید تحت نظارت پزشک بوده و آزمایشات دوره ای را انجام دهند.

 

زمان مصرف داروی فورزماید

قبل از مصرف فوروزماید، اطلاعات موجود در بسته‌بندی را بررسی کنید، از جمله مقدار و زمان مصرف. افراد مسن معمولاً با دوز کمتر شروع می‌کنند تا خطر عوارض جانبی کاهش یابد. هرگز دوز مصرفی خود را بدون هماهنگی با پزشک افزایش یا کاهش ندهید چرا که این تغییرات تاثیری بر روند بهبودی شما نخواهند داشت و فقط خطر عوارض جانبی را افزایش می‌دهند. برای بیشترین سود، این دارو را به طور منظم مصرف کنید و نسخه را تا آخرین دوز مصرفی ادامه دهید، حتی اگر احساس بهبود کردید. سوکرالفات، کلستیرامین و کلستیپول ممکن است جذب فوروزماید را کاهش دهند، بنابراین اگر این داروها را مصرف می‌کنید، زمان مصرف هر دوز را حداقل ۲ ساعت از فوروزماید جدا کنید. در صورت بهبود نیافتن یا بدتر شدن وضعیت، به پزشک خود اطلاع دهید.

 

نحوه صحیح مصرف فوروزماید

  • فوروزماید را به دقت به میزانی که پزشک شما تجویز کرده، مصرف کنید. معمولاً این دارو یک بار در روز تجویز می‌شود و بهترین زمان مصرف آن صبح پس از صبحانه است. اما برخی افراد ممکن است به طور دو نوبت در روز دارو را مصرف کنند، که می‌توانند آن را صبح و عصر مصرف کنند.
  • با اینکه فوروزماید معمولاً صبح ها مصرف می‌شود، اما می‌توانید آن را در هر زمانی از روز که برایتان مناسب است، مصرف کنید. به عنوان مثال، اگر صبح ها فعالیت بیشتری دارید و افزایش تعداد دفعات دفع ادرار مشکل برایتان است، می‌توانید دارو را در زمان دیگری مصرف کنید، اما همچنان بهتر است آن را عصر مصرف کنید تا با خواب شبانه همزمان نشود و استراحتتان را مختل نکند.
  • قرص فوروزماید را به طور کامل با یک لیوان آب بلعید. می‌توانید آن را قبل یا پس از غذا هم مصرف کنید.
  • اگر یک نوبت مصرف را فراموش کردید، به محض یادآوری آن را مصرف کنید، اما اگر ساعت ۴ بعد از ظهر را گذشته باشد، داروی فراموش شده را مصرف نکنید و به نوبت عصر بروید. در هر صورت، از دوبرابر کردن مقدار دارو در یک نوبت پرهیز کنید.

فورزماید

مقدار مصرف فوروزماید

مقدار مصرف معمول برای زیادی فشار خون:

خوراکی:

  • مقدار اولیه: بین 20 تا 80 میلی‌گرم در هر نوبت مصرف.
  • مقدار نگهدارنده: افزایش مقدار در هر نوبت 20 تا 40 میلی‌گرم به ازای هر دوز هر 6 تا 8 ساعت تا رسیدن به اثر مطلوب.
  • حداکثر مقدار مجاز: 600 میلی‌گرم در روز.

داخل وریدی/داخل عضلانی:

  • 10 تا 20 میلی‌گرم در یک نوبت طی 1 تا 2 دقیقه.
  • در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب، دوز تکرارشونده مشابه دوز اولیه ممکن است پس از 2 ساعت داده شود. بعد از آن، در صورت عدم دریافت پاسخ مطلوب، پس از دو ساعت از آخرین مقدار داخل وریدی ممکن است به 20 تا 40 میلی‌گرم افزایش یابد تا رسیدن به دیورز موثر. تک دوز متجاوز از 200 میلی‌گرم بندرت لازم است.
  • انفوزیون وریدی مداوم: 0.1 میلی‌گرم بر کیلوگرم بدن وزن بعنوان مقدار اولیه بلوس. بعد از آن، 0.1 میلی‌گرم بر کیلوگرم بدن وزن هر دو ساعت دو برابر تا حداکثر 0.4 میلی‌گرم بر کیلوگرم بدن وزن در ساعت. مقدار مصرف معمول برای ادم: کودکان:

نوزادان و کودکان:

  • خوراکی: 2 میلی‌گرم بر کیلوگرم بدن وزن به ازای هر دوز هر 6 تا 8 ساعت، حداکثر 6 میلی‌گرم بر کیلوگرم بدن وزن به ازای هر دوز.
  • داخل وریدی/داخل عضلانی: 1 تا 2 میلی‌گرم بر کیلوگرم بدن وزن به ازای هر دوز هر 6 تا 12 ساعت.
  • انفوزیون مداوم: 0.05 میلی‌گرم بر کیلوگرم بدن وزن در ساعت. مقدار مصرف تا رسیدن به اثر درمانی مناسب تیتر گردد.

 

عوارض فورزماید

استفاده از این دارو امکان دارد منجر به عوارضی از جمله سرگیجه، سبکی سر، سردرد و تاری دید شود، بدین صورت برای کم شدن خطر سرگیجه و سبکی سر و عدم تعادل موقع بیدار شدن یا شروع به حرکت، به آهستگی حرکت کنید.

این دارو ممکن است باعث خروج مقدار زیادی آب و مواد طبیعی از بدن شود. در صورت مواجهه با عوارضی نظیر گرفتگی عضلانی، خواب آلودگی، افزایش یا تپش قلب نامنظم، گیجی مفرط، غش کردن، خشکی غیرعادی دهان، ضعف غیرعادی، تهوع و استفراغ شدید، سریعاً به پزشک خود اطلاع دهید.

همچنین، اگر عوارض جانبی جدی مثل مشکلات کلیوی (از جمله تغییر حجم ادرار)، بی‌حسی، سوزش، درد، سرخی، تورم دست‌ها و پاها، مشکلات شنوایی (مثل زنگ گوش به صورت موقت یا دائمی، کاهش شنوایی یا کری)، درد معده یا شکم و زردی چشم یا پوست را تجربه کردید، باید به طور فوری با پزشک یا مراکز اورژانس تماس بگیرید.

 

عوارض قطع ناگهانی قرص فوروزماید چیست؟

قطع ناگهانی فوروزماید می‌تواند اثرات زیر را داشته باشد:

  • ادم برگشتی: قطع ناگهانی امکان دارد اثر معکوس ایجاد کرده و باعث افزایش احتباس مایعات و تورم شود.
  • فشار خون بالا: این دارو با کم شدن حجم مایعات در کاهش فشار خون تاثیر دارد. قطع ناگهانی فوروزماید امکان دارد باعث بالا رفتن ناگهانی فشار خون شود.
  • عدم تعادل الکترولیت: فوروزماید می‌تواند بر تعادل الکترولیت‌هایی مانند پتاسیم، سدیم و منیزیم در بدن تأثیر بگذارد. توقف ناگهانی آن می‌تواند این تعادل را مختل کند و علائمی مانند گرفتگی عضلات، ضعف و ریتم نامنظم قلب را ایجاد کند.

 

برای مشاوره و درخواست خدمات پزشکی و پرستاری در منزل با کارشناسان آرین طب تماس بگیرید.

رزرو نوبت و هماهنگی: ۰۹۱۲۰۴۴۶۳۰۸
آرین طب ارائه ارائه‌دهنده انواع خدمات پزشکی از جمله پزشک متخصص در منزل (قلب، ریه، داخلی و…) و انواع خدمات پرستاری و تزریقات در منزل

 

تداخلات دارویی فورزماید

تداخلات رده X (پرهیز): برومپریدول، کلرال هیدرات، دسموپرسین، اتاکرینیک اسید، فکسینیدازول، لووسولپرید، مکامیل‌آمین، پرومازین.

کاهش اثرات فورزماید توسط داروها: آلیسکایرن، آمفتامین‌ها، عوامل کمپلکس ساز اسیدهای صفراوی، بریگاتینیب، برومپریدول، دکس متیل‌فنیدات، فوس فنی‌توئین، گیاهان (با خاصیت افزاینده فشارخون)، متوترکسات، متیل‌فنیدات، داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی، آگونیست های اپیوئید، فنی‌توئین، پروبنسید، سالیسیلات ها، سوکرالفیت، یوهیمبین.

افزایش اثرات داروها توسط فورزماید: برومپریدول، کابوزاتینیب، گلیکوزید های قلبی، سفوتیام، سفپیروم، سفتی‌زوکسیم، سفالوتین، کلرال بتائین، کلرال هیدرات، سیس پلاتین، دسموپرسین، دی‌کلروفنامید، دوفتیلید، دولوکستین، اتاکرینیک اسید، فوسکارنت، داروهای کاهنده فشارخون، ایوابرادین، فرآورده‌های حاوی لوودوپا، لووسولپرید، متوترکسات، داروهای مسدودکننده عصبی – عضلانی، نیتروپروسید، داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی، فولکودین، پرومازین، ریسپریدون، سالیسیلات ها، سدیم فسفات‌ها، توبرامایسین.

افزایش اثرات فورزماید توسط داروها: شیرین‌بیان، لورمتازپام، متوترکسات، مولسی‌دومین، نفتوپیدیل، نیکرگولین، نیکوراندیل، نیتیزینون، اوبینوتوزومب، آگونیست های اپیوئید، پنتوکسی فیلین، مهارکننده‌های فسفودی استراز 5، پرتومانید، پروبنسید، آنالوگ‌های پروستاسیکلین، کیناگولید، ربوکستین، تری‌فلونامید، تولواپتان، زیپامید.

 

فورزماید

 

موارد احتیاط فوروزماید

قبل از مصرف فورزماید، اگر به آن یا سایر ترکیبات موجود در دارو حساسیت دارید، بهتر است از مصرف آن خودداری کنید. این دارو ممکن است حاوی مواد غیرفعالی باشد که می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک یا مشکلات دیگر شود. اگر دیابت دارید، فورزماید ممکن است باعث سخت‌تر شدن آن شود، بنابراین برای کنترل، قند خون خود را به طور منظم بررسی کرده و نتایج را با پزشک خود در میان بگذارید.

همچنین، فورزماید ممکن است سطح پتاسیم خون را کاهش دهد. پزشک ممکن است به شما دستور دهد که غذاهای غنی از پتاسیم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید (مانند موز، آب پرتقال) یا مکمل‌های پتاسیم را برای جلوگیری از کاهش پتاسیم تجویز کند. در ادامه به برخی از موارد احتیاط و هشدارهای مربوط به داروی فورزماید (Furosemide) خواهیم پرداخت.

برای جلوگیری از الیگوری، افزایش برگشت پذیر BUN و کراتینین و آزوتمی، نظارت بر وضعیت مایع و عملکرد کلیه ضروری است و در صورت بروز آزوتمی و الیگوری در طول درمان بیماری شدید پیشرونده کلیه، درمان را قطع کنید. همچنین، برچسب‌گذاری محصول مورد تایید FDA برای بسیاری از داروها شامل موارد منع مصرف گسترده در بیمارانی است که واکنش آلرژیک قبلی به سولفونامیدها دارند. مطالعات اخیر نشان داده‌اند که واکنش متقابل بین سولفونامیدهای آنتی بیوتیک و سولفونامیدهای غیر آنتی بیوتیک بعید است رخ دهد.

در سیروز، عدم تعادل الکترولیت و اسید ممکن است منجر به انسفالوپاتی کبدی شود. قبل از شروع درمان، عدم تعادل الکترولیت و اسید را در صورت وجود کمای کبدی اصلاح کنید. دوزهای بالا (بیش از 80 میلی گرم) فورزماید ممکن است اتصال هورمون‌های تیروئید به پروتئین‌های حامل را مهار کند و منجر به افزایش گذرا در هورمون‌های آزاد تیروئید و کاهش کلی در سطح کل هورمون تیروئید شود.

همچنین، بیمارانی که در معرض خطر نفروپاتی رادیو کنتراست هستند، فورزماید می‌تواند منجر به بروز بدتر شدن عملکرد کلیه پس از دریافت رادیوکنتراست در مقایسه با بیماران پرخطری شود که فقط هیدراتاسیون داخل وریدی قبل از دریافت رادیو کنتراست دریافت کرده‌اند. از طریق نظارت دقیق، بیماران را از نظر بروز احتمالی دیسکرازی خون، آسیب کبدی یا کلیوی و سایر واکنش‌های خاص تحت نظر قرار دهید. در صورت بروز علائم شدید احتباس ادراری، نیاز به نظارت دقیق تر در بیمارانی که در معرض خطر نفروپاتی رادیو کنتراست هستند، وجود دارد. همچنین، هیپوکالمی ممکن است با فورزماید، به ویژه با دیورز سریع، دریافت ناکافی الکترولیت خوراکی، در صورت وجود سیروز یا در طول مصرف همزمان کورتیکواستروئیدها، ACTH، شیرین بیان در مقادیر زیاد یا استفاده طولانی مدت از ملین‌ها ایجاد شود.

 

مصرف فورزماید در بارداری

داده‌های موجود از مطالعات مشاهده‌ای منتشر شده، گزارش‌های موردی و گزارش‌های پس از بازاریابی، نشان نمی‌دهد که استفاده از فورزماید در دوران بارداری باعث خطر مرتبط با نقایص مادرزادی، سقط جنین یا سایر پیامدهای نامطلوب برای مادر یا جنین شود. اما نارسایی احتقانی قلب و سیروز کبدی درمان نشده می‌تواند به پیامدهای نامطلوب برای مادر و جنین منجر شود. زنان باردار مبتلا به سیروز کبدی علامت‌دار معمولاً پیامدهای ضعیفی از جمله نارسایی کبدی، خونریزی واریس، زایمان زودرس، محدودیت رشد جنین و حتی مرگ مادر را تجربه می‌کنند. بیشترین پیامدها با وجود واریس مری مشاهده می‌شود. بنابراین، زنان باردار مبتلا به سیروز کبدی باید به دقت تحت نظارت و مدیریت قرار گیرند.

مصرف فورزماید در شیردهی

گزارش شده است که دارو در شیر انسان حضور دارد، اما هیچ اطلاعاتی درباره تأثیرات آن بر روی شیرخواران یا تأثیر بر تولید شیر وجود ندارد. مصرف داروهای مرتبط با دیورز به میزان قابل توجهی ممکن است تولید شیر را مختل کند. بنابراین، در نظر گرفتن فواید رشدی و سلامتی تغذیه با شیر مادر باید همراه با نیازهای بالینی مادر به دارو و هرگونه عوارض جانبی احتمالی بر روی نوزاد شیرده یا بیماری زمینه‌ای مادر باشد.

 

توصیه های دارویی فورزماید

  • مصرف این دارو حتی اگر احساس بهبودی شود، باید ادامه یابد.
  • این دارو فشار خون را درمان نمی‌کند، بلکه آن را کنترل می‌کند، بنابراین ممکن است مصرف آن تا آخر عمر ضروری باشد.
  • در طول مصرف این دارو، احتمال کم شدن پتاسیم خون وجود دارد، بنابراین مصرف مکمل‌های پتاسیم ممکن است ضروری باشد.
  • در هنگام ایستادن به مدت طولانی، انجام فعالیت جسمانی یا در هوای گرم، به علت اثر کاهنده فشار خون در حالت ایستاده، باید احتیاط شود.
  • به عنوان پایین‌آورنده فشار خون، از مصرف سایر داروها به خصوص داروهای مقلد سمپاتیک که نیاز به نسخه پزشک ندارند، باید خودداری شود.
  • اگر برنامه مصرف دارو یک بار در روز باشد، به منظور جلوگیری از تکرار ادرار در طول شب، این دارو صبح باید مصرف شود.
  • اگر فوروزماید به رژیم درمانی فشار خون اضافه شود، به منظور جلوگیری از افت شدید آن، کاهش مقدار مصرف سایر داروهای کاهنده فشار خون ممکن است ضروری باشد.
  • اگر کم‌ادراری با حداکثر مصرف این دارو به مدت ۲۴ ساعت ادامه داشته باشد، توصیه می‌شود مصرف دارو قطع شود.
  • احتمال بروز حساسیت به نور با مصرف فوروزماید وجود دارد، بنابراین باید از تماس بیش از حد با نور خورشید خودداری شود.
  • در صورت فراموش شدن یک نوبت مصرف دارو، به محض به یاد آوردن، آن نوبت باید مصرف شود، مگر اینکه زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده باشد. در این صورت مقدار مصرف بعدی نباید دو برابر گردد.

 

در آخر…

فوروزماید یک ابزار موثر در درمان برخی از مشکلات قلبی، کلیوی و فشار خون بالا است. با توجه به عملکرد این دارو در افزایش دفع ادرار و کاهش حجم مایعات بدن، می‌تواند در کنترل تورم‌ها و کاهش فشار خون مؤثر باشد. اما مصرف آن نیازمند نظارت پزشک و رعایت دستورات و راهنمایی‌های ارائه شده است، به‌ویژه در مواردی که با تنظیم الکترولیت‌ها و فشار خون دقیق مرتبط می‌شود.

 

سوالات متداول

عوارض آمپول فورزماید چیست؟

عوارض جانبی فوروزماید شامل کم خونی، سردرد، سرگیجه، اسهال، فشارخون بالا، هیپراوریسمی، هیپوکالمی، کهیر، بی‌قراری، حالت تهوع، حساسیت به نور و… می‌باشد. برخی از افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند، به طور کلی عوارض جانبی جدی ندارند، اما در صورت بروز حساسیت یا عوارض جانبی جدی، به پزشک مراجعه کنید.

 

تاثیر فوروزماید بر قلب چیست؟

فورزماید، که با نام‌های تجاری لازیکس و لاسیکس نیز شناخته می‌شود، یک داروی مدر (دیورتیک) است. این دارو با افزایش دفع ادرار، به کاهش حجم مایعات بدن و فشار خون کمک می‌کند. تاثیرات فورزماید بر قلب ممکن است شامل کاهش حجم مایعات بدن، کاهش پیش بار قلب و کاهش پس بار قلب باشد.

 

فوروزماید برای ریه خوب است؟

بله، فورزماید با افزایش دفع ادرار، موجب کاهش احتباس مایعات در ریه‌ها می‌شود. این اقدام می‌تواند تنفس را آسان‌تر کرده و ظرفیت ریه را افزایش دهد. همچنین، با کاهش حجم مایعات بدن، این دارو به کاهش فشار خون در ریه‌ها (فشار ریوی) نیز کمک می‌کند.

 

فورزماید

 

اشکال دارویی فورزماید

محلول تزریقی (IV، IM؛ عمومی) دارای غلظت 10 میلی گرم در میلی لیتر است. محلول تزریقی (SC; Furoscix) شامل کارتریج‌های 80 میلی گرم/10 میلی لیتر به صورت تک دوز از پیش پر شده برای انفوزور روی بدن است. محلول خوراکی (عمومی) دارای غلظت 10 میلی گرم در میلی لیتر بوده و همچنین در غلظت 8 میلی گرم در میلی لیتر نیز موجود است. قرص‌ها (Lasix، ژنریک) به غلظت‌های 20 میلی گرم، 40 میلی گرم و 80 میلی گرم تولید می‌شوند.

 

اسامی تجاری موجود در ایران

  • آمپول فورزماید کیمیدارو 20 میلی گرم/2 میلی لیتر
  • آمپول فورزماید البرزدارو 40 میلی گرم/4 میلی لیتر
  • قرص ام دی-فورزماید 40 میلی گرم
  • آمپول فورزماید کیمیدارو 20 میلی گرم/2 میلی لیتر
  • آمپول فورزماید البرزدارو 20 میلی گرم/2 میلی لیتر
  • شربت فورزماید کیدامین 40 میلی گرم/5 میلی لیتر 60 میلی لیتر
  • آمپول فورزماید ابوریحان 20 میلی گرم
  • آمپول رزماید 20 میلی گرم/2 میلی لیتر
  • آمپول فورزماید ابوریحان 40 میلی گرم
  • قرص فورزماید کیمیدارو 40 میلی گرم
  • آمپول رزماید 40 میلی گرم/4 میلی لیتر

 

دارو های هم گروه فورزماید

  • توراسماید
  • بومتانید
  • اتاکرینیک اسید

 

خدمات ما:

 

شما می‌توانید در آرین طب خدمات پزشکی و پرستاری در منزل دریافت کنید.

برخی از خدمات ما شامل ویزیت پزشک متخصص در منزل، سونوگرافی در منزل، رادیولوژی در منزل، طب سوزنی در منزل، مشاوره روانشاسی و تغذیه در منزل است.

برای مشاهده همه سرویس های ما به صفحه خدمات مراجعه کنید.

رزرو نوبت و هماهنگی: ۰۹۱۲۰۴۴۶۳۰۸

 

برای رزرو خدمات پزشکی یا پرستاری در منزل فرم زیر را پر کنید:

Loading...