آمپول ویتامین سی (c) | موارد مصرف، عوارض و تداخلات

آمپول ویتامین سی

ویتامین C یکی از مهم‌ترین ویتامین‌هایی است که برای سلامتی بدن لازم است. این ویتامین علاوه بر وجود در مرکبات و فلفل قرمز، به‌صورت مکمل نیز در داروخانه‌ها در دسترس است. اما علاوه بر استفاده از قرص‌ها و مکمل‌ها، آمپول ویتامین C نیز در دسترس است که به‌صورت داخل وریدی، عضله‌ای و زیرپوست تزریق می‌شود. در این مقاله، به بررسی تأثیرات آمپول ویتامین سی(Vitamin C ampoule) و فواید آن خواهیم پرداخت.

 

تأثیرات و کاربردهای آمپول ویتامین سی در جبران کمبود و تقویت سیستم ایمنی بدن

ویتامین C نقش بسیار حیاتی در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کند و کمبود آن می‌تواند به بیماری اسکوربوت منجر شود. علائم کمبود ویتامین C شامل تورم و خونریزی لثه، خستگی، بهبود ضعیف زخم، درد مفصل و لکه‌های رنگی روی پوست می‌شود. اگر در طول یک ماه کمتر از ۱۰ میلی‌گرم ویتامین C مصرف شود، اسکوربوت برای فرد ایجاد می‌شود.

برای جبران کمبود شدید ویتامین C در بدن، تزریق آمپول ویتامین سی راهکاری مناسب است. این دارو تأیید شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است. آمپول ویتامین C می‌تواند به درمان زخم‌های جدی ناشی از ضربه یا سوختگی کمک کند، زیرا سرعت جذب ویتامین C از طریق تزریق بالاتر از مکمل‌های خوراکی است که باعث تسریع در فرایند درمان می‌شود.

آمپول ویتامین C باید حتماً توسط یک متخصص تجویز شود و تزریق آن به‌صورت خودسرانه توصیه نمی‌شود، زیرا بخشی از فرایند درمانی است. این آمپول عموماً کمترین عوارض جانبی را دارد، اما ممکن است منجر به سردرد، قرمزی یا تورم پوست شود.

تداخلات با داروهای دیگر نیز امکان‌پذیر است، بنابراین قبل از تزریق، داروهای خود را به پزشک نشان دهید. آمپول ویتامین C برای جبران کمبود ویتامین C، مشکلات قبل از زایمان، کاهش چین‌وچروک پوست و درمان برخی بیماری‌های قلب و عروقی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

مکانیسم اثر ویتامین C

ویتامین C برای تشکیل کلاژن و ترمیم بافت‌های بدن بسیار حیاتی است و می‌تواند در برخی واکنش‌های اکسیداسیون و احیاء نقش داشته باشد. علاوه بر این، در متابولیسم فنیل‌آلانین، تیروزین، اسیدفولیک، نوراپینفرین، هیستامین، آهن و برخی سیستم‌های آنزیمی دارو، مصرف کربوهیدرات‌ها، ساخت لیپیدها، پروتئین‌ها و کارنیتین دخالت دارد و برای عملکرد سیستم ایمنی و جلوگیری از شکستن عروق خونی ضروری است.

 

فارماکوکینتیک ویتامین C

ویتامین سی به‌راحتی از مجرای گوارش جذب می‌شود. پیوند این ویتامین به پروتئین کم است (حدود ۲۵٪) و متابولیسم آن در کبد اتفاق می‌افتد. این ویتامین توسط تمام سلول‌های بدن جذب می‌شود و از طریق کلیه‌ها عمدتاً به‌صورت متابولیت و به میزان کمتری به‌صورت تغییر نیافته دفع می‌شود.

فوايد ويتامينc

ویتامین سی: ساختار، خواص و کاربردها

ویتامین C یا همان ویتامین سی، یک جامد غیرسمی با فرمول شیمیایی C6H8O6 (اسید آسکوربیک) است که قدرت حل‌شدن بسیار بالایی در آب دارد. این ماده مغذی در بدن پستانداران، به‌خصوص انسان، ساخته نمی‌شود و برای جذب آن نیاز به مصرف غذاهای دارای ویتامین C و یا مکمل و آمپول‌های ویتامین C داریم. ویتامین C یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های تعدیل‌کننده سیستم ایمنی در مقابله با انواع بیماری‌ها، حذف اکسیدان‌های مضر خون و مناسب برای جوان‌سازی پوست و سلول‌های بدن است. با تزریق مناسب و دوره‌ای ویتامین C در منزل، می‌توان سیستم ایمنی بدن را در برابر انواع میکروارگانیسم‌های خارجی حفظ کرد.

 

روش‌های مختلف مصرف ویتامین C

 قرص ویتامین C:

این شکل از ویتامین C به‌صورت قرص‌هایی در ورق‌های 10 عددی عرضه می‌شود که دو دوز 500 و 1000 میلی‌گرم دارند. برخی پزشکان توصیه می‌کنند که قرص‌های ویتامین C را جویده نکنید، زیرا ممکن است باعث پوکی دندان شده و به دلیل ماهیت اسیدی بودن، به دندان‌ها آسیب برساند. برای مصرف قرص‌های ویتامین C می‌توانید از یک لیوان آب استفاده کنید.

 

جوشان ویتامین C:

این نوع ویتامین C دارای دو دوز 500 و 1000 میلی‌گرم است و در طعم‌های مختلف مانند پرتقال و لیمو عرضه می‌شود. در مصرف جوشان ویتامین C باید مواظب بود که قرص قبل از حل‌شدن در آب (حداقل 1 لیوان) به دهان یا مجاری گوارشی نخورد؛ زیرا ممکن است آسیبی به مجاری گوارشی وارد کند.

 

مواد غذایی دارای ویتامین C:

تأمین ویتامین C از طریق مواد غذایی نیز ممکن است. سبزی‌ها مختلف، کلم‌بروکلی، پرتقال، لیموشیرین، کیوی، سیب، گلابی و میوه‌های دیگر با رنگ‌های زرد و نارنجی می‌توانند منابع خوبی برای ویتامین C باشند.

 

آمپول ویتامین C:

آمپول‌های ویتامین C به‌عنوان یک‌شکل زود جذب و بازده از این ویتامین وجود دارند. این آمپول‌ها در دوزهای 500 و 1000 میلی‌گرمی (1 گرمی) موجود هستند و می‌توانند به‌صورت تزریق عضلانی و وریدی مصرف شوند. بااین‌حال، مصرف خودسرانه آمپول‌های ویتامین C بدون راهنمایی پزشکی ممکن است به عوارضی منجر شود. برای استفاده از آمپول‌های ویتامین C، بهتر است با پزشک مشورت کنید و تزریق‌ها را تحت‌نظر پزشک انجام دهید. اگر نیاز به تزریق آمپول ویتامین C در خانه دارید، با اپراتورهای آرین طب تماس بگیرید و درخواست ویزیت پزشک عمومی در منزل و خدمات تزریق 24 ساعته این مرکز را ثبت کنید.

 

انواع تزریق آمپول ویتامین سی

انواع مهم تزریق آمپول ویتامین C به دو صورت مختلف انجام می‌شود:

تزریق عضلانی آمپول ویتامین C: در این نوع تزریق، آمپول ویتامین C در عضلات دورسوگلوتئال (Dorsogluteal) تزریق می‌شود. پس از پرپ و درپ کردن ناحیه تزریق (ضدعفونی‌کردن) و با هماهنگی با فرد گیرنده خدمت و توانایی تزریق دهنده، تزریق انجام می‌شود. این روش ممکن است درد زیادی به همراه داشته باشد و روش مناسبی برای تزریق آمپول ویتامین C در منزل نمی‌باشد، اما برخی از افراد به دلیل راحتی ذهنی این روش را انتخاب می‌کنند.

تزریق وریدی آمپول ویتامین C: در این نوع تزریق، آمپول ویتامین C به‌صورت وریدی تزریق می‌شود. پرستاری با استفاده از آنژیوکت یک رگ از شما گرفته و با حل‌کردن ویتامین C در سرم، آن را به شما تزریق می‌کند. این روش امن و مطمئن است و برای تزریق آمپول ویتامین سی در منزل از این روش استفاده می‌شود.

 

تزریق آمپول ویتامین C: راهنمایی برای کاهش درد و نحوه استفاده در منزل

ویتامین C به‌صورت قرص، پودری و تزریقی مصرف می‌شود. برای استفاده از نوع تزریقی، می‌توانید آن را مستقیماً از ویال تزریق کنید یا از طریق میکروسرنج و به‌صورت رقیق شده استفاده کنید.

تجربه نشان داده است که تزریق ویتامین C ممکن است باعث سوزش شود، اما اگر فرایند تزریق به‌دقت و با صبر انجام شود، می‌توان میزان این سوزش را به حداقل رساند.

برای دریافت خدمات تزریق در منزل، می‌توانید به آرین طب مراجعه کنید و از خدمات پرسنل مجرب و کارآزموده آن‌ها بهره ببرید تا تجربه کمترین درد ممکن را در فرایند تزریق داشته باشید.

 

برای مشاوره و درخواست خدمات پزشکی، پرستاری و زیبایی در منزل با کارشناسان آرین طب تماس بگیرید.

رزرو نوبت و هماهنگی: ۰۹۱۲۰۴۴۶۳۰۸

 

هدف از تزریق آمپول ویتامین سی

هدف از تزریق آمپول ویتامینc، درمان کمبود شدید ویتامین C یا اسکوربوت است که معمولاً با علائمی مانند خستگی، درد مفاصل، لکه‌های رنگی روی پوست، لثه‌های متورم و خونی، کندی در بهبود زخم‌ها و دندان‌های لق همراه است. این درمان به‌ویژه برای افرادی که مشکلاتی در جذب و بلع غذا دارند یا سیگار می‌کشند مفید است. همچنین، آمپول ویتامین C ممکن است در درمان زخم‌های جدی و سوختگی‌ها نیز مورداستفاده قرار گیرد، به‌ویژه در مواقعی که نیاز به افزایش سریع سطح ویتامین C وجود دارد یا مکمل‌های خوراکی به دلیل مشکلات جذب استفاده نمی‌شوند.

تزریق آمپول ویتامین c در منزل

مزایای تزریق آمپول ویتامین سی

جوان‌سازی پوست: ویتامین C با تحریک تولید کلاژن، بهبود ساختار پوست را فراهم می‌کند و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی: این ویتامین با افزایش تعداد لنفوسیت‌های مفید و پایداری ماکروفاژها، به تقویت ایمنی بدن کمک می‌کند و بدن را در مقابل عفونت‌ها محافظت می‌کند.

کمک به خون‌سازی: ویتامین C در پاک‌سازی طحال و افزایش خون‌سازی مؤثر است که به بهبود عملکرد سیستم خونی کمک می‌کند.

ترمیم بافت استخوانی: با ترمیم بافت استخوانی و کمک به فرایند خون‌سازی، ویتامین C به‌سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند و از بروز بیماری‌های مرتبط با استخوان‌ها جلوگیری می‌کند.

افزایش براقیت مو: ویتامین C با بهبود سلامت مو و تحریک رشد آن‌ها، به براقیت و زیبایی موها کمک می‌کند.

کنترل موخوره: با کنترل عوامل موخوره و مراقبت از سلامت موها، ویتامین C به جلوگیری از مشکلات موخوره کمک می‌کند.

برخی دیگر از فوايد ويتامينc:

رشد بهتر مو و ناخن‌ها: ویتامین C با تغذیه موها و ناخن‌ها، به رشد و سلامت آن‌ها کمک می‌کند.

کاهش بوی بد دهان: ویتامین C با کاهش بوی بد دهان و بهبود وضعیت دهان، به بهبود عفونت‌ها و مشکلات دهانی کمک می‌کند.

کمک به هضم: با خاصیت اسیدی خود، ویتامین C به بهبود فرایند هضم و جذب مواد مغذی از غذا کمک می‌کند.

افزایش دفع سموم: ویتامین C با بهبود عملکرد کلیه‌ها و کمک به دفع سموم از بدن، به بهبود سلامت عمومی بدن کمک می‌کند.

آنتی اکسیدان قوی: ویتامین C با مبارزه با رادیکال‌های آزاد، از آسیب‌های اکسیداتیو در بدن جلوگیری می‌کند.

پاک‌سازی اندام‌ها: با کمک به پاک‌سازی اندام‌ها از مواد زاید و سموم، ویتامین C به بهبود عملکرد اندام‌ها کمک می‌کند.

جلوگیری از عفونت لثه‌ها: با بهبود وضعیت لثه‌ها و جلوگیری از عفونت‌های لثه، ویتامین C به سلامت دهان و لثه‌ها کمک می‌کند.

جلوگیری از بیماری‌های خود ایمنی: با افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری‌های عفونی و التهابی، ویتامین C به بهبود سلامت عمومی بدن کمک می‌کند.

کمک به کاهش خطر سکته مغزی و سرطان: با کاهش عوامل خطرزایی مانند التهاب‌ها و استرس اکسیداتیو، ویتامین C به کاهش خطر بروز این بیماری‌ها کمک می‌کند.

با اینکه ویتامین C از طریق مکمل‌های خوراکی هم می‌توان مصرف کرد، استفاده از آمپول ویتامین C مزایایی از قبیل جذب سریع‌تر و دوز بالاتر را فراهم می‌کند. اما مصرف آن باید تحت نظر پزشک باشد و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شود.

 

تزریق آمپول ویتامین سی در منزل

برای دریافت تزریق آمپول ویتامین سی در خانه بهتر است از خدمات یک پرستار متخصص استفاده کنید. می‌توانید از سامانه پشتیبانی جهت رزرو نوبت در آرین طب استفاده کنید و یک پرستار ماهر را برای اعزام به خانه‌تان بخواهید. این پرستار باتجربه کافی، تزریق ویتامین C را بادقت و حرفه‌ای انجام می‌دهد و همچنین به شما نکات مربوط به مراقبت پس از تزریق را آموزش می‌دهد. این روش از نظر راحتی و اطمینان، یک گزینه مناسب برای دریافت خدمات پزشکی در محیط خانگی است.

 

برای مشاوره و درخواست خدمات پزشکی، پرستاری و زیبایی در منزل با کارشناسان آرین طب تماس بگیرید.

رزرو نوبت و هماهنگی: ۰۹۱۲۰۴۴۶۳۰۸

 

عوارض آمپول ویتامین سی

مصرف بیش از حد آمپول ویتامین C می‌تواند عوارض جدی برای سلامتی داشته باشد. برخی از عوارض جانبی آمپول ویتامین سی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • احساس ترش‌کردن و سوزش در معده
  • آسیب به معده و احساس سیری مداوم
  • احتمال شوک در تزریقات وریدی مستقیم
  • اختلالات قلبی مانند ضربان نامنظم و فعال‌شدن نقاط اکتوپیک قلبی
  • مشکلات گوارشی از جمله اسهال، استفراغ و تهوع
  • افت فشارخون در تزریق سریع و وریدی دارو
  • افزایش میزان اگزالات خون و افزایش خطر ایجاد سنگ کلیه
  • افزایش جذب آهن و افزایش غلظت خون
  • احتمال آسیب به کلیه
  • تشدید تشنج‌ها در زمان تزریق وریدی مستقیم و سریع ویتامین C

بنابراین، قبل از استفاده از آمپول ویتامین C به میزان بیش از حد، حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا از عوارض جانبی احتمالی مطلع شوید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

 

 تزریق آمپول ویتامین سی در بارداری

استفاده از آمپول ویتامین C در دوران بارداری ممکن است به شرطی امن باشد که زیر نظر پزشک معالج زنان انجام شود. ویتامین C در این دوره می‌تواند به‌عنوان یک ابزار مؤثر برای مقابله با عفونت‌ها و جلوگیری از آسیب به جنین مورداستفاده قرار گیرد. اما، تزریق ویتامین C در دوران بارداری نیازمند مشورت با پزشک است. دوز تام و کامل روزانه ویتامین C برای مقابله با عفونت و حفظ سلامتی جنین، معمولاً به مقدار ۲۰۰۰ میلی‌گرم (2 گرم) محدود می‌شود. این مقدار توسط پزشک متخصص زنان تعیین می‌شود و باید به‌دقت رعایت شود.

 

عوارض آمپول ویتامین سی در بارداری

استفاده از آمپول ویتامین C ممکن است به همراه عوارض جانبی احتمالی باشد، بنابراین قبل از هر تصمیمی، مشورت با پزشک ضروری است. درصورتی‌که پزشک تأیید کند، استفاده از آمپول ویتامین C در دوران بارداری می‌تواند مفید باشد.

 

تزریق آمپول ویتامین سی در شیردهی

استفاده از آمپول ویتامین C در دوران شیردهی ممکن است به شرطی امن باشد که زیر نظر پزشک معالج زنان انجام شود. ویتامین C ممکن است در این دوره به‌عنوان یک المان مهم در تغذیه مادران شیرده و همچنین برای حفظ سلامتی ویتامین C در کودکان مؤثر باشد. اما، تزریق آمپول ویتامین C در دوران شیردهی نیازمند مشورت با پزشک است. دوز تام و کامل روزانه ویتامین C برای مادران شیرده معمولاً به مقداری معین توصیه می‌شود که توسط پزشک معالج مشخص می‌شود. این مقدار باید به‌دقت رعایت شود تا هم سلامتی مادر و هم سلامتی نوزاد تأمین شود.

 

عوارض آمپول ویتامین سی در شیردهی

استفاده از آمپول ویتامین C در دوران شیردهی نیازمند مشورت با پزشک است؛ زیرا ممکن است به عوارضی برای هر دو مادر و نوزاد منجر شود. عوارض احتمالی شامل تغییر در طعم شیر، آسیب به دستگاه گوارش نوزاد، تغییر در رفتار نوزاد و حتی واکنش‌های آلرژیک می‌شود؛ بنابراین، قبل از استفاده از آمپول ویتامین C در این دوران، بهتر است با پزشک خود مشورت کرده و توصیه‌های او را رعایت کنید.

 

تزریق آمپول ویتامین سی در باروری

در مورداستفاده از آمپول ویتامین C برای باروری، نیازمند مشورت با پزشک متخصص است. هرگونه تصمیم درباره استفاده از مکمل یا دارو در این دوره‌ها باید باتوجه‌به وضعیت سلامتی و نیازهای فردی مورد بررسی قرار گیرد. تصمیم نهایی باید باتوجه‌به مشاوره پزشکی و شرایط فردی اتخاذ شود.

 

تداخلات آمپول ویتامین سی

تداخل با دفروکسامین: مصرف هم‌زمان دفروکسامین با ویتامین C ممکن است باعث کاهش جذب آهن از رژیم غذایی شود و در نتیجه، مسمومیت بافت با آهن را افزایش دهد؛ بنابراین، استفاده هم‌زمان از این داروها باید بادقت و زیر نظر پزشک معالج انجام شود.

تزریق آمپول ویتامین سی در منزل تهران

هشدارهای مصرف آمپول ویتامین سی

مشورت با پزشک: همواره قبل از استفاده از آمپول ویتامین C، با پزشک خود مشورت کنید و دستورات او را رعایت کنید.

حساسیت و آلرژی: در صورت داشتن حساسیت یا آلرژی به ویتامین C یا هر مواد دیگر، قبل از استفاده از آمپول، به پزشک خود اطلاع دهید.

تداخلات دارویی: تداخلات دارویی با سایر داروها و مکمل‌ها را با پزشک مطرح کنید و از مصرف هم‌زمان با داروهای دیگر خودداری کنید.

 

توصیه های دارویی

رعایت دستورات پزشک: در صورت تجویز آمپول ویتامین C به دلیل کمبود ویتامین، دوره و میزان تزریق‌ها را بر اساس دستورات پزشک معالج رعایت کنید.

تجویز پزشک: هرگز آمپول ویتامین C را بدون دستور پزشک تجویز و تزریق نکنید.

با رعایت این نکات و مشاوره با پزشک، می‌توانید از فواید ویتامین C بهره‌مند شوید و از تداخلات دارویی و عوارض جانبی جلوگیری کنید.

 

خرید آمپول ویتامین سی

برای خرید آمپول ویتامین C، ابتدا بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و پس از تأیید وی، به تهیه آن اقدام کنید. قیمت آمپول ویتامین سی ممکن است متغیر باشد و بسته به شرکت تولیدکننده، محل فروش، مارک و دسترسی به آن، متفاوت باشد. برای اطلاع از آخرین قیمت و موجودی، می‌توانید به داروخانه‌ها مراجعه کرده یا از داروخانه‌های آنلاین معتبر استفاده کنید.

 

کلام پایانی

تزریق ویتامین C معمولاً فقط زمانی انجام می‌شود که نیاز به مصرف مکمل خوراکی آن برای جبران کمبودش وجود ندارد. در شرایطی مانند سرطان، تزریق دز بالای ویتامین C صورت می‌گیرد و به عقیده برخی محققان، ممکن است در کمک به شیمی‌درمانی یا جلوگیری از عوارض داروهای سرطانی مؤثر باشد. با تزریق ویتامین C، احتمال دارد آثار نامطلوب داروها کاهش یابد و کیفیت زندگی بهبود یابد، اما برای تأیید اثر ویتامین C در مبارزه با سرطان نیاز به تحقیقات بیشتری است. همچنین، استفاده از ویتامین C برای کاهش وزن بدون شواهد علمی تأیید شده نیست، بنابراین قبل از استفاده حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

 

سؤالات متداول
آمپول ویتامین سی برای چی خوبه؟

پاسخ:

استفاده از آمپول ویتامین C به دلیل خواص آن برای سلامتی بسیار مفید است. این ویتامین بهبود ساختار پوست، تقویت سیستم ایمنی، بهبود عملکرد خونسازی و استخوان‌ها، براقیت مو، کنترل موخوره، رشد بهتر مو و ناخن‌ها، کاهش بوی بد دهان، کمک به هضم و دفع سموم، مبارزه با رادیکال‌های آزاد و پاک‌سازی اندام‌ها را فراهم می‌کند. استفاده از آمپول ویتامین C باعث جذب سریع‌تر و دوز بالاتر آن در بدن می‌شود و می‌تواند بهبودی سریع‌تری در وضعیت سلامتی فراهم کند، بااین‌وجود باید تحت‌نظر پزشک و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی استفاده شود.

 

ایا آمپول ویتامین سی عوارض دارد؟

پاسخ:

مصرف بیش از حد آمپول ویتامین C می‌تواند عوارض جدی برای سلامتی داشته باشد. این عوارض شامل احساس ترش‌کردن و سوزش در معده، آسیب به معده، احتمال شوک در تزریقات وریدی، اختلالات قلبی، مشکلات گوارشی، افت فشارخون، افزایش میزان اگزالات خون، آسیب به کلیه و تشدید تشنج‌ها می‌شود؛ بنابراین، قبل از استفاده از آمپول ویتامین C به میزان بیش از حد، حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا از عوارض جانبی احتمالی مطلع شوید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

 

چه مواقعی به تزریق آمپول ویتامین سی نیاز داریم؟

پاسخ:

استفاده از آمپول ویتامین C ممکن است در مواردی که نیاز به تقویت سطح این ویتامین در بدن وجود دارد، توصیه شود. این شامل کمبود ویتامین C، درمان بیماری‌های عفونی، پیشگیری از عوارض جانبی درمانی و تقویت سلامتی پوست می‌شود. بااین‌حال، قبل از استفاده از آمپول ویتامین C، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین راهکار برای شرایط شما را دریافت کنید.

 

آیا آرین طب آمپول ویتامین سی در منزل تزریق می کند؟

پاسخ:

آرین طب با ارائه خدمات پرستاری متخصص، امکان تزریق آمپول ویتامین سی در منزل تهران را فراهم می‌کند. این خدمات از طریق سامانه پشتیبانی قابل رزرو است که با ارسال یک پرستار ماهر به خانه‌تان، تزریق را به شکل دقیق و حرفه‌ای انجام می‌دهد و نکات مربوط به مراقبت پس از آن را به شما آموزش می‌دهد. این روش، یک گزینه راحت و اطمینان‌بخش برای دریافت خدمات پزشکی در محیط خانگی محسوب می‌شود.

ویتامین سی

اشکال دارویی

  • ویتامین C بولک
  • قرص جوشان ویتامین C ۱۰۰۰ میلی‌گرم
  • قرص ویتامین C ۱۰۰ میلی‌گرم
  • قرص ویتامین C ۲۵۰ میلی‌گرم
  • آمپول ویتامین C ۵۰۰/۵ میلی‌گرم
  • قرص جوشان ویتامین C ۵۰۰ میلی‌گرم
  • پودر ویتامین C

 

اسامی تجاری موجود در ایران

  • ویتامین C نکستایل
  • ویتامین ث پلاس زینک افق تدبیر سلامت
  • ویتامین C کودکان افق تدبیر سلامت
  • ویتامین C نکستایل
  • کاراسی 1000 امید طب کوشا
  • ویتامین C فیشر کیندر
  • آمپول اسوه-ویتامین C داروسازی اسوه
  • آمپول ویتامین C داروپخش
  • ویتامین C اسوه-ویتامین C داروسازی اسوه
  • ساشه اسوه-ویتامین C داروسازی اسوه
  • ویتامین C کلسیم-سی شفایاب گستر
  • ویتامین C اسوه-ویتامین C داروسازی اسوه
  • بتر سی گسترش بازرگانی داروپخش
  • سی شیلد گسترش بازرگانی داروپخش
  • ویتامین C ویتال آرامیس فارمد
  • ویتامین C استارویت سمر طب درمان
  • ویتامین C تارا گنجینه سلامت تارا
  • ویتامین C آپوویتال سمر طب درمان
  • ویتامین C ویتامین سلامت تارا
  • ویتامین C فلکسان سمر طب درمان
  • ویتامین C رزاویت داروسازی روز دارو
  • ویتامین C دی سان رفسنجان دارو
  • ویتامین C هلث اید نیک اختر آریا
  • ویتامین C آپوویتال سمر طب درمان
  • ویتامین C ویتاپرا پرارین پارس
  • ویتامین C ویتامین لایف سام آرین اکسیر
  • ویتامین C های هلث دارو سلامت فارمد
  • ویتامین C های هلث دارو سلامت فارمد
  • ویتامین C های هلث دارو سلامت فارمد
  • ویتامین C ویتاپرا پرارین پارس
  • ویتامین C ویتامین داروی سپهر دنیا
  • ویتامین C ویتامین لایف سام آرین اکسیر
  • ویتامین C ویتامین لایف سام آرین اکسیر
  • ویتامین C های هلث دارو سلامت فارمد
  • ویتامین C های هلث دارو سلامت فارمد
  • ویتامین C های هلث دارو سلامت فارمد
  • ویتامین C زینک افق تدبیر سلامت
  • ویتامین C ویتامین سی سامان فارمد پویا
  • ویتامین C ویتامین لایف سام آرین اکسیر
  • ویتامین C های هلث دارو سلامت فارمد
  • سویت ایمیون دایرکت بهستان بهداشت

 

برای رزرو خدمات پزشکی یا پرستاری در منزل فرم زیر را پر کنید:

Loading...

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *