سوزش معده | علائم، درمان و پیشگیری

سوزش معده

سوزش معده، (Gastric Burning) یکی از اختلالات شایع سیستم گوارش است که ممکن است زندگی روزمره فرد را تحت تأثیر قرار دهد. این وضعیت عمدتاً ناشی از برگشت اسید معده به مری و سایر قسمت‌های گوارش فوقانی است که می‌تواند به طور متناوب یا مداوم ایجاد شود. سوزش معده ممکن است با علائمی مثل درد سوزش‌آور در ناحیه قفسه سینه، گرفتگی صدا، تهوع، استفراغ و حتی مشکلات خواب مرتبط باشد.

در اینجا، به بررسی علل، علائم و اقدامات پیشگیری و درمانی در قبال سوزش معده خواهیم پرداخت. عوامل متعددی از جمله نوع تغذیه، استرس و وضعیت عمومی سلامتی می‌توانند بر این وضعیت تأثیر بگذارند. برای درک بهتر و مدیریت مناسب، نیاز است به رویکردهای تشخیصی متنوعی مثل آزمایش‌های تصویربرداری و مشاوره با پزشک گوارش توجه کنیم.

 

سوزش معده از چیست؟

سوزش معده، یک درد آزاردهنده در پشت قفسه سینه است که ممکن است از اسید معده به‌دلایل مختلف ناشی شود. این اسید که مهمترین ماده برای هضم غذا محسوب می‌شود، در صورت رفلاکس به سمت بالا حرکت کرده و سوزش سردل یا معده را ایجاد می‌کند. طعم تلخ در گلو یکی از نشانه‌های بارز این عارضه است و به رفلاکس معده معروف است. این مشکل در افراد مختلف از جمله زنان، مردان، کودکان، جوانان و کهنسالان پدیدار می‌شود. افراد بیشترین شدت سوزش را پس از مصرف غذاهای چرب و سنگین یا در مواقعی که دراز می‌کشند، تجربه می‌کنند. تغییر در سبک زندگی و اصلاح عادات غذایی اولین گام در درمان این مشکل است، اما در صورت عدم بهبود، توصیه می‌شود تا به متخصص گوارش مراجعه کنید.

 

 

برای مشاوره و درخواست خدمات پزشکی، پرستاری و زیبایی در منزل با کارشناسان آرین طب تماس بگیرید.

رزرو نوبت و هماهنگی: ۰۹۱۲۰۴۴۶۳۰۸

 

علائم سوزش معده

علائم سوزش معده ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • درد و سوزش در قسمت بالای شکم: شاید بیشتر در ناحیه پشت استخوان سینه و بالای شکم حس شود.
  • حس ترشی در دهان و گلو: شاید حس ترشی و تلخی در دهان و گلو باشد که بیشتر در صبح ها حس می ‌شود.
  • سوء هاضمه: شاید افراد با سوزش معده مشکلات هضمی داشته باشند، مانند تپش قلب، سرگیجه، حالت تهوع، سردرد و گازهای شدید.
  • احساس سیری زودرس: شاید افراد با سوزش معده احساس سیری زودرس کنند و خوردن غذا به آن ‌ها لذتی ندهد.
  • خستگی و ضعف عمومی: برخی از افراد با سوزش معده خستگی و ضعف عمومی احساس می ‌کنند و فعالیت ‌های روزمره را انجام نمی ‌دهند.

لازم به ذکر است که برخی افراد ممکن است هیچ علامت و نشانه ‌ای نداشته باشند ولی با انجام آزمایش ‌های پزشکی، بیماری سوزش معده در آن‌ ها تشخیص داده شود. در صورت داشتن هرگونه علائمی، بهتر است به پزشک مراجعه کرده و مشاوره و درمان صحیح را دریافت کنید.

 

علل سوزش معده

سوزش معده (به ویژه در بخش بالایی آن که به عنوان زخم دودی نیز شناخته می ‌شود) ممکن است به دلیل عوامل مختلفی از جمله زیر باشد:

  • عفونت هلیکوباکتر پیلوری: این عفونت باعث التهاب معده و بیماری هایی مانند زخم دودی معده می ‌شود.
  • مصرف داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی: مصرف مداوم این داروها می‌ تواند باعث تحریک معده شده و زخم دودی را تحریک کند.
  • اضطراب و استرس: استرس و اضطراب می ‌تواند باعث تحریک معده شده و باعث سوزش شود.
  • مصرف الکل و دخانیات: مصرف الکل و دخانیات باعث تحریک معده می‌ شود و ممکن است باعث سوزش آن شود.
  • افزایش سطح اسید معده: افزایش سطح اسید معده می ‌تواند باعث تحریک معده و سوزش آن شود.
  • بیماری های دیگر: برخی بیماری های دیگر مانند آسیب های معده، عفونت های ویروسی و باکتریایی، بیماری های کبدی و… ممکن است باعث سوزش معده شوند.
  • در هر صورت، در صورت تجربه سوزش معده باید به پزشک مراجعه کرده تا علت دقیق و مشکل را تشخیص دهد و درمان مناسب را تجویز کند.

 

مراجعه به پزشک متخصص گوارش برای سوزش معده

در صورت تجربه سوزش معده، مراجعه به پزشک گوارش بسیار مهم است. پزشک گوارش به عنوان متخصص مسائل گوارشی، می ‌تواند با بررسی و ارزیابی وضعیت شما، علت دقیق سوزش معده را تشخیص دهد و درمان مناسب را تجویز کند. پزشک ممکن است از روش های تشخیصی مانند آزمایش خون، آزمایش ادرار، آزمایش نفوذ معده، آزمایش تنفسی هلیکوباکتر پیلوری و یا بررسی با استفاده از تصویربرداری مانند اندوسکوپی، آندوسکوپی معده، سونوگرافی و… برای تشخیص بیماری شما استفاده کند.

درمان سوزش معده بستگی به علت آن دارد. درمان‌ های ممکن شامل داروهای ضد اسید، آنتی ‌بیوتیک برای درمان عفونت هلیکوباکتر پیلوری، داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی برای درمان التهاب معده، داروهای ضد اضطراب، تغییر در رژیم غذایی و شیوه زندگی هستند. در نهایت، مراقبت از سلامتی گوارش با رعایت یک رژیم غذایی سالم، خوردن وعده های کوچک غذایی و فاصله دادن بین غذا و خواب، مصرف کم الکل و دخانیات و مداومت در مراجعه به پزشک در صورت نیاز برای تشخیص و درمان سریع تر مشکلات گوارشی بهبود سلامتی شما کمک می‌کند.

 

درمان سوزش معده

درمان معده، به تشخیص دقیق علت آن و انجام تغییرات در رژیم غذایی، مصرف داروهای ضد اسید و درمان هر گونه عفونتی که باعث سوزش معده شده است، بستگی دارد. تغییر در رژیم غذایی می ‌تواند شامل کاهش مصرف غذاهای چرب، نوشیدنی ‌های گازدار، قهوه، سیگار و الکل باشد. برخی از مواد غذایی مانند شیر، تخم مرغ، پنیر، سس، سیب ‌زمینی و گوشت چرخ ‌کرده نیز ممکن است باعث تحریک معده و سوزش آن شوند، بنابراین بهتر است از مصرف آن‌ ها کاسته شود.

مصرف داروهای ضد اسید مانند آنتاگونیست ‌های گیرنده H2، مهارکننده‌ های پمپ پروتون و مخلوط‌ های آنتاسید همچنین می ‌تواند در درمان معده مفید باشد. هر گونه عفونتی که باعث سوزش معده شده است، باید با داروهای آنتی ‌بیوتیک درمان شود. عفونت هلیکوباکتر پیلوری یکی از علت ‌های شایع سوزش معده است و باید با داروهای آنتی ‌بیوتیک و داروهای ضد اسید درمان شود. همچنین در برخی موارد، عمل جراحی نیز ممکن است لازم باشد.

در کل، درمان معده به تشخیص دقیق علت آن و انجام تغییرات در رژیم غذایی و مصرف داروهای ضد اسید و درمان هر گونه عفونتی که باعث سوزش معده شده است، بستگی دارد. همچنین اصلاح عادات غذایی و سبک زندگی نیز در پیشگیری از سوزش معده بسیار مهم است. بهتر است غذاهای سنگین و چرب را کاهش داده و در عوض مواد غذایی سالم و با ارزش غذایی بیشتری مصرف کنید. همچنین، قطع سیگار و محصولات تنباکویی، کاهش مصرف الکل و نوشیدنی ‌های گازدار، و افزایش فعالیت بدنی نیز می ‌تواند در بهبود سوزش معده مفید باشد. در نهایت، برای درمان سوزش معده بهتر است با پزشک گوارش خود مشورت کنید و به دقت دستورات و نصایح او را درباره درمان و پیشگیری از سوزش معده دنبال کنید و یا از خدمات پزشک متخصص گوارش در منزل از طریق شرکت آرین طب استفاده نمایید.

 

چه محرک‌هایی سوزش معده را تشدید می‌کنند؟

مختلف عوامل در زندگی به‌عنوان محرک‌های سوزش معده ایجاد می‌کنند. در برخی افراد، نوع تغذیه ممکن است یکی از محرک‌های این عارضه باشد؛ به عنوان مثال، مصرف وعده‌های غذایی سنگین، صرف غذا قبل از خواب یا مصرف غذای فست فود. در برخی دیگر، عوامل روحی و روانی نقش اساسی در تشدید سوزش معده دارند؛ به‌عنوان مثال، اضطراب ناشی از قرار کاری یا دلهره امتحانات. غذاهای خاصی همواره با بدتر شدن سوزش معده ارتباط داشته‌اند؛ به‌عنوان مثال، پیاز، مرکبات، غذاهای پرچرب، گوجه‌فرنگی، الکل، نوشیدنی‌های حاوی کافئین، نوشابه‌ها. این عوامل برخی از افراد را که مشکلاتی مثل رفلاکس معده، زخم معده یا فتق هیاتال دارند، تحریک می‌کنند و سایر عوامل زیر نیز می‌توانند تأثیر منفی بر علائم سوزش معده داشته باشند:

  • سیگار کشیدن
  • تحمل سطح بالای استرس
  • استفاده از لباس‌های تنگ یا استفاده از کمربند با فشار زیاد

 

سوزش معده

 

سوزش معده در بارداری

هنگامی که یک زن باردار می‌شود، بدن او تحت تأثیر تغییرات زیادی قرار می‌گیرد، که بخشی از این تغییرات به سیستم گوارش مرتبط است. با رشد جنین در رحم، فشار به سیستم گوارش افزایش می‌یابد و تغییرات هورمونی نیز بر این سیستم تأثیر می‌گذارد. در نتیجه، برخی از زنان در این دوران ممکن است با مشکلات گوارشی مواجه شوند.

تغییرات مهمی که در دوران بارداری رخ می‌دهد، شامل افزایش هورمون پروژسترون است. این هورمون باعث ریلکس شدن ماهیچه‌ها می‌شود و می‌تواند حرکات روده را کاهش دهد، به‌ویژه زمانی که ماهیچه‌ها تنبل می‌شوند و به یبوست منجر می‌شوند. همچنین، افزایش این هورمون ممکن است سبب سوزش معده و سردل نیز شود.

در کنار این تغییرات، برخی از زنان باردار ممکن است با مشکلاتی نظیر استفراغ و تهوع مواجه شوند که نیز علائم گوارشی به شمار می‌روند. سوزش سردل هم از جمله مشکلات شایع در این دوره است که معمولاً ناشی از تغییرات هورمونی و افزایش فشار رحم است.

مشکلات گوارشی در بارداری شامل احساس معده‌سوزان، درد در قفسه سینه، احساس پری معده، ترش کردن و گاهی آروغ زدن می‌شوند. این علائم عمدتاً همراه با تهوع و استفراغ هستند و از مشکلات گوارشی معمول در دوران بارداری محسوب می‌شوند.

 

درمان خانگی سوزش معده

اگر با سوزش سردل به شدت مواجه نشوید یا موارد آن به‌صورت روتین در زندگی شما جلوه نکند، می‌توانید از روش‌های خانگی و تغییرات در سبک زندگی بهره ببرید تا این عارضه را کنترل کنید. اما اگر سوزش سردل به شدت و پیوسته بروز کند، بهتر است حتماً به متخصص گوارش مراجعه کنید. چرا که این عارضه، هرچند خود به‌نظر خطرناک نیست، می‌تواند با گذر زمان به مشکلات جدی‌تری منجر شود، به‌ خصوص اگر با سوزش معده همراه باشد.

درمان‌های خانگی می‌تواند به بهبود سوزش معده کمک کند. برخی از این روش‌ها عبارتند از:

  • مصرف موز رسیده که به‌ عنوان یک غذای ملایم برای کاهش سوزش سردل مفید است.
  • استفاده از آدامس‌های بدون قند به‌عنوان یک راه‌حل ساده و موثر.
  • رعایت یک رژیم غذایی مناسب و اجتناب از خوردن مواد غذایی آسیب‌رسان و تحریک‌کننده.
  • جلوگیری از خوردن تند و خوردن مقدار زیادی غذا در یک زمان.
  • اجتناب از خوردن قبل از ورزش یا قبل از خواب.
  • انتخاب لباس‌های گشاد و راحت.
  • حفظ حالت خواب مناسب و بلند کردن سر در حین خواب.
  • کنار گذاشتن سیگار.
  • کاهش استرس و انجام فعالیت‌های آرام‌بخش مانند مدیتیشن.

 

برای مشاوره و درخواست خدمات پزشکی، پرستاری و زیبایی در منزل با کارشناسان آرین طب تماس بگیرید.

رزرو نوبت و هماهنگی: ۰۹۱۲۰۴۴۶۳۰۸

 

سوزش معده نشانه چیست؟

مری یک لوله‌ عضلانی است که غذا و مایعات را از دهان به معده منتقل می‌کند. این لوله در نقطه‌ای به نام اسفنکتر تحتانی مری (LES) به معده متصل می‌شود. اگر اسفنکتر تحتانی مری به طور صحیح عمل کند، در هنگام ورود و خروج غذا از مری، به‌ صورت کامل بسته خواهد شد. اما در برخی افراد، اسفنکتر تحتانی مری به‌ طور صحیح عمل نمی‌کند یا ضعیف شده است. این مشکل باعث نشت محتویات معده به مری می‌شود و در این شرایط، اسید معده می‌تواند مری را تحریک کند و باعث بروز علائم سوزش سردل گردد؛ این وضعیت با نام رفلاکس معده شناخته می‌شود.

درمان سوزش معده با جراحی

دو روش جراحی جهت درمان سوزش معده عبارتند از:

فوندوپلیکاسیون: این جراحی با استفاده از روش باز یا لاپاراسکوپی صورت می‌گیرد و هدف از آن، پیچاندن قسمت فوقانی معده به دور قسمت تحتانی مری است.

عمل استرتا: در این عمل، با هدف تقویت ماهیچه معده و مسدود کردن عصب‌هایی که به اسید بازگشتی از مری واکنش نشان می‌دهند، اقدام به تقویت ساختارهای معده می‌شود.

راهکارهای جلوگیری از سوزش معده

روش‌های مؤثر در مدیریت و کنترل اسید معده عبارتند از:

  • مصرف غذاها را به حداقل برسانید و تعداد وعده‌های غذایی را افزایش دهید.
  • در حین خواب، بهتر است به پهلوی چپ بخوابید.
  • از خواب رفتن با شکم خالی خودداری کنید، زیرا خوردن غذاهای حجیم در شب ممکن است باعث سوزش معده شود.
  • لباس‌های گشاد و راحت را انتخاب کنید.
  • مدتی از وقت خود را در آفتاب سپری کنید، زیرا نور طبیعی خورشید به تأمین ویتامین D بدن کمک کرده و درمان رفلاکس اسید را تسهیل می‌کند.
  • با قرار دادن یک بالش اضافه زیر سر، شانه و گردن خود را بالاتر از سطح بدن قرار دهید تا جلوگیری از بازگشت اسید معده به مری.

 

سوزش معده

 

آیا سوزش سر دل خطرناک است؟

سوزش معده، گرچه به‌طور کلی به عنوان یک بیماری خطرناک محسوب نمی‌شود، اما اگر به‌جدی گرفته نشود، ممکن است عوارض مشکل‌سازی ایجاد کند. این عوارض شامل موارد زیر می‌شوند:

  • لارنژیت (التهاب حنجره)
  • مری بارت (التهاب یا زخم مری)
  • پوسیدگی دندان‌ها
  • سرفه‌های شدید
  • گرفتگی صدا

 

برای سوزش معده چه قرصی بخوریم؟

سوزش معده در کلیت خود اختلال مهمی نیست، اما ممکن است به‌ طور قابل توجهی به کیفیت زندگی شما آسیب بزند. در برخی حالات، این اختلال می‌تواند باعث درد و ناراحتی شدیدی گردد و لذت از زندگی را کاسته و به تاخیر بیندازد. در چنین شرایطی، ضرورت دارد که به‌سرعت برای درمان اقدامات لازم را انجام دهید. به‌ طور کلی، این مسئله با رعایت رژیم‌های غذایی خاص و توجه به اصول سبک زندگی سالم قابل حل است؛ اما اگر مشکل وخیم‌تر شود، استفاده از داروهای مخصوص ممکن است ضروری باشد. در ادامه، ویژگی‌های برخی از داروهای مورد استفاده برای درمان این بیماری آورده شده است:

داروهای ضد اسید معده:

  • این داروها اسید معده را خنثی کرده و به درمان ناراحتی‌های معده کمک می‌کنند.

داروهای کاهنده اسید معده:

  • این دسته از داروها میزان ترشح اسید معده را کاهش داده و از شما جلوگیری می‌کنند تا به سوزش معده دچار شوید.

مثال‌هایی از داروها:

  • امپرازول
  • لانزوپرازول
  • رابپرازول
  • و دیگران

عوارض سوزش معده

سوزش معده نه تنها یک تجربه دردآور است بلکه زندگی روزمره شما را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. این بیماری، اگرچه در بسیاری از موارد با اقدامات ساده و رعایت نکات خاص قابل مدیریت است، اما ادامه‌ی آن و افزایش مداوم اسید معده می‌تواند به مشکلات و اختلالات جدی‌تری منجر شود. حتی اگر در 90 درصد مواقع با تدابیر خاص موفق به کنترل این عارضه شوید، درصورت عدم موفقیت، بهتر است بلافاصله به پزشک مراجعه کرده و درمان مناسب را شروع کنید. وجود هر ناراحتی یا ناهنجاری در بدن نباید نادیده گرفته شود و باید برای درمان آن به متخصصان مراجعه شود. سوزش معده نیز یکی از این اختلالات جدی است که نیاز به رسیدگی و درمان دقیق دارد.

تشخیص سوزش معده و سردل

تشخیص این بیماری توسط دکتر گوارش با توجه به علائم بیمار، معاینه بالینی و انجام یک سری آزمایشات است. در اینجا، آزمایش‌ها به‌صورت زیر توضیح داده می‌شوند:

آندوسکوپی: در این روش، یک دوربین متصل به اسکوپ به داخلی مری و معده فرد بیمار فرستاده می‌شود. علاوه بر عکس‌برداری و تشخیص علت التهاب، امکان نمونه‌برداری از بافت مری و معده برای آزمایش‌های تشخیص سرطان نیز وجود دارد.

عکسبرداری، رادیولوژی: این روش شامل استفاده از گاستروگرافین و تاباندن پرتو ایکس به مری و معده شخص بیمار است. این روش به تحلیل وضعیت التهابات مری و عملکرد عضلات مری و معده می‌پردازد.

آزمایش پروب اسید سرپایی (آزمایش PH): این آزمایش به اندازه‌گیری فشار و PH اسید معده می‌پردازد. زمانی که معاینات بالینی، آندوسکوپی و عکس‌برداری برای تشخیص کافی نیستند، از این روش استفاده می‌شود.

آزمایش Bravo: این روش جدیدتر است و با استفاده از سنسور‌های بی‌سیم PH انجام می‌شود که تا ۴۸ ساعت اسید را اندازه‌گیری می‌کند. این روش بدون نیاز به قرار دادن لوله انجام می‌شود.

آزمایش اشعه ایکس: طی این آزمایش، شما باید محلول سوسپانسیون باریم را بنوشیده و بافت پوششی دستگاه گوارش فوقانی را بررسی کنید. این امکان را به پزشک می‌دهد تا نقص‌هایی را که ممکن است نشان‌دهنده مشکل در سیستم گوارش باشند، ببیند.

 

سوزش معده

 

در آخر…

شرکت آرین طب یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات پزشکی در منزل است که به همراه پزشکان متخصص، پرستاران و فنی ‌های پزشکی، خدمات پزشکی در منزل را ارائه می ‌دهد. پس از تشخیص وضعیت شما، پزشک ممکن است برای شما روش درمانی مشخصی را توصیه کند که شامل تغییر در رژیم غذایی، مصرف داروهای ضد اسید، آنتی ‌بیوتیک برای درمان عفونت هلیکوباکتر پیلوری و… می ‌شود. همچنین، پزشک ممکن است برای شما نوشتن نسخه دارو یا ارائه راهنمایی ‌های پزشکی دیگر نیز انجام دهد. اعزام پزشک متخصص گوارش از طریق شرکت آرین طب و ویزیت در منزل، برای افرادی که به دلایلی نمی ‌توانند به بیمارستان یا مراکز درمانی مراجعه کنند، بسیار مناسب است.

 

سوالات متداول

 

چه زمان‌هایی شدت علائم سوزش معده بیشتر می‌شود؟

علائم سوزش معده معمولاً در زمان‌های زیر شدت بیشتری دارند:

بعد از وعده‌های غذایی، به‌ویژه غذاهای چرب و تند.

در شبانه و در زمان خواب.

بعد از مصرف مواد تحریک‌کننده مانند پیاز، مرکبات، چای و قهوه.

تحت تأثیر تحریک‌کننده‌های محیطی مثل دود سیگار یا استرس.

در شرایط استرسی یا نگرانی.

پس از استفراغ، که اسید معده به سطح بالاتری از مری حرکت می‌کند.

 

آیا سوزش معده با استفاده از داروها یا تغییر در رژیم غذایی بهبود می‌یابد؟

بله، سوزش معده معمولاً با استفاده از داروها و تغییر در رژیم غذایی بهبود پیدا می‌کند. داروهای ضد اسید معده، داروهای کاهنده ترشح اسید، و داروهای محافظ مخاط معده ممکن است به عنوان بخشی از درمان دارویی استفاده شوند. همچنین، تغییرات در رژیم غذایی از جمله مصرف وعده‌های کوچک و مکرر غذایی، اجتناب از غذاهای تحریک‌کننده مثل پرچرب و تند، و استفاده از روش‌های کنترل استرس می‌توانند به بهبود علائم سوزش معده کمک کنند. برای موارد شدیدتر یا مواقعی که بهبود با اقدامات خودی دشوار است، ممکن است نیاز به مشاوره و درمان تخصصی توسط پزشک گوارش باشد.

 

آیا درد یا سوزش معده به دیگر قسمت‌های بدن یا پشت انتقال می‌یابد؟

بله، در برخی موارد درد یا سوزش معده می‌تواند به دیگر قسمت‌های بدن یا پشت انتقال یابد. این پدیده به نام رفلاکس معروف است. هنگامی که محتویات معده به عقب (به سمت مری) حرکت می‌کند، ممکن است علائم نظیر درد یا سوزش در ناحیه سینه، پشت، یا حتی گلو احساس شود. این مسئله معمولاً با سوزش معده و رفلاکس اسیدی مرتبط است. در صورت تجربه این نوع علائم، مراجعه به پزشک می‌تواند کمک کند تا علت واقعی و درمان مناسب تعیین شود.

 

آیا در حین شب نیز سوزش معده داریم؟

بله، سوزش معده ممکن است در شب نیز رخ دهد و این حالت به عنوان سوزش معده در شب شناخته می‌شود. این ممکن است به دلیل فعالیت نادرست معده در خواب، خوردن وعده‌های سنگین یا وضعیت افقی در حین خواب باشد. اگر این مشکل شدید یا مزمن باشد، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

 

علت سوزش معده چیست؟

سوزش معده ممکن است از رفلاکس اسید معده (GERD) یا مصرف مواد غذایی تحریک‌کننده ناشی شود. استرس، سیگار، بلع بزرگ و مواد غذایی چرب، تند، یا اسیدی نیز ممکن است عوامل تشدید‌کننده باشند. به علاوه، برخی از بیماری‌های گوارشی مانند زخم معده یا ارتوزوفاژئال رفلاکس می‌توانند عامل سوزش معده باشند.

 

شما می‌توانید در آرین طب خدمات پزشکی و پرستاری در منزل دریافت کنید.

برخی از خدمات ما شامل ویزیت پزشک متخصص در منزل، سونوگرافی در منزل، رادیولوژی در منزل، طب سوزنی در منزل، مشاوره روانشاسی و تغذیه در منزل است.

برای مشاهده همه سرویس های ما به صفحه خدمات مراجعه کنید.

رزرو نوبت و هماهنگی: ۰۹۱۲۰۴۴۶۳۰۸

 

برای رزرو خدمات پزشکی یا پرستاری در منزل فرم زیر را پر کنید:

Loading...