ویتامین ب کمپلکس (بکوویت، نوروبیوژل، سیموگلوبین) | شربت، آمپول، کپسول و قرص

ویتامین ب کمپلکس

ویتامین‌های گروه ب یا به طور معمول ویتامین ب کمپلکس(Vitamin B complex)، یک گروه از ویتامین‌های موجود در طبیعت هستند که از نظر شیمیایی متفاوت هستند اما از نظر عملکردی مشابه هستند. این ویتامین‌ها از ترکیبات آب‌محلولی تشکیل شده‌اند و برای رشد و توسعه عادی بدن بسیار حیاتی هستند. ویتامین‌های این گروه به عنوان کاتالیست‌های مختلفی در فرآیندهای متعدد بیوشیمیایی در بدن عمل می‌کنند، از جمله تجزیه و ساخت پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها.

این ویتامین‌ها شامل ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B3 (نیاسین یا نیاسینامید)، ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید)، ویتامین B6 (پیریدوکسین)، ویتامین B7 (بیوتین)، ویتامین B9 (فولیک اسید) و ویتامین B12 (کبالامین) می‌شود.

 

ویتامین ب کمپلکس چیست؟

ویتامین B کمپلکس یک گروه از ویتامین‌های آب‌محلولی هستند که به طور معمول به عنوان ویتامین B کمپلکس یا فقط B کمپلکس شناخته می‌شوند. این گروه از ویتامین‌ها شامل هشت ویتامین مختلف است که از نظر شیمیایی متفاوت هستند اما از نظر عملکردی مشابه هستند.

ویتامین ب کمپلکس شامل:

  • ویتامین B1 یا تیامین (تیامین ترکیبی است که در بدن به ویتامین B1 تبدیل می‌شود)
  • ویتامین B2 یا ریبوفلاوین
  • ویتامین B3 یا نیاسین (متشکل از نیکوتینامید و نیاستینیک اسید)
  • ویتامین B5 یا پانتوتنیک اسید
  • ویتامین B6 یا پیریدوکسین (شامل پیریدوکسال، پیریدوکسامین و پیریدوکسامین)
  • ویتامین B7 یا بیوتین
  • ویتامین B9 یا فولات (شامل اسید فولیک و فولات)
  • ویتامین B12 یا کبالامین

ویتامین B کمپلکس از نظر بیوشیمیایی در فرآیندهای متعددی در بدن موثر هستند، از جمله ترکیب و تجزیه ماکرومولکول‌ها مانند پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها، تولید انرژی،

ساخت سلول‌ها و تکثیر DNA و RNA. همچنین، این ویتامین‌ها نقش مهمی در سلامتی سیستم عصبی، پوست، مو و قلب و عروق دارند.

مصرف کافی ویتامین B کمپلکس از طریق مصرف مواد غذایی غنی از آن‌ها، مانند گوشت، ماهی، سبزیجات، حبوبات، میوه‌ها و محصولات لبنی، به عنوان یک قسمت مهم از رژیم غذایی می‌تواند به حفظ سلامتی کلی بدن کمک کند. در برخی موارد، مصرف مکمل‌های ویتامین B سیموگلوبین نیز ممکن است توصیه شود، به خصوص در شرایطی مانند بارداری، دوران کاهش وزن و وضعیت‌هایی که با کمبود ویتامین‌های B مرتبط هستند.

 

برای مشاوره و درخواست خدمات پزشکی و پرستاری در منزل با کارشناسان آرین طب تماس بگیرید.

رزرو نوبت و هماهنگی: ۰۹۱۲۰۴۴۶۳۰۸
آرین طب ارائه ارائه‌دهنده انواع خدمات پزشکی از جمله پزشک متخصص در منزل (قلب، ریه، داخلی و…) و انواع خدمات پرستاری و تزریقات در منزل

 

 

ب کمپلکس

موارد مصرف ویتامین ب کمپلکس

استفاده گسترده از قرص ب کمپلکس در درمان متعددی اثرگذار است و نقش بسیار مهمی در ارتقای عملکرد طبیعی بدن ایفا می‌کند. این مکمل با ارائه ویتامین‌های مختلف گروه B، به ارتقاء سلامتی مو، بدنسازی، کاهش وزن، بهبود پوست صورت و حتی کمک به ترک اعتیاد الکل کمک می‌کند.

مزایای ویتامین ب کمپلکس به شرح زیر است:

برای سلامتی مو:

تحقیقات نشان داده است که نقصان ویتامین B می‌تواند ریزش مو را افزایش دهد. بیوتین، فولات و ویتامین B۱۲ از جمله اجزای این قرص هستند که به بهبود سلامتی مو کمک می‌کنند و اغلب توسط متخصصان پوست تجویز می‌شوند.

برای کاهش وزن:

ویتامین‌های گروه B به متابولیسم پروتئین‌ها، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها کمک می‌کنند که باعث کاهش وزن می‌شود. این ویتامین‌ها همچنین به کنترل اشتها کمک می‌کنند.

برای سلامتی پوست صورت:

کمبود ویتامین ب می‌تواند به شکل‌گیری مشکلاتی مانند هایپرپیگمانتاسیون و ترک‌خوردگی گوشه لب منجر شود. مصرف این قرص می‌تواند به سلامتی و زیبایی پوست کمک کند.

برای ترک اعتیاد:

مصرف ویتامین B کمپلکس می‌تواند به افرادی که به الکل اعتیاد دارند کمک کند، زیرا این ویتامین می‌تواند از کبد در برابر آسیب‌های ناشی از مصرف بیش‌ازحد الکل محافظت کند و به تثبیت نوسانات خلقی و عملکرد شناختی کمک کند.

برای بدنسازی:

ویتامین B۳ باعث افزایش عروق ماهیچه‌ای و تولید تستوسترون می‌شود که این امر به رشد عضلات و ترمیم آن‌ها کمک می‌کند. مصرف این قرص می‌تواند به ترمیم و بازیابی عضلات و همچنین بهبود متابولیسم کمک کند.

 

فواید آمپول ب کمپلکس

افزایش حافظه و سلامت عمومی با ویتامین‌های گروه  B

بهبود حافظه و تمرکز

ویتامین‌های گروه B، از جمله B6، B9 و B12، افزایش حافظه را تقویت می‌کنند. این ویتامین‌ها با ایجاد پوششی محافظتی برای نورون‌های مغزی، حافظه را تقویت می‌کنند و تمرکز را افزایش می‌دهند. همچنین، با کمک به تجزیه هوموسیستئین، اسید آمینه مهم برای سلول‌های عصبی، این ویتامین‌ها نقش حیاتی دارند.

سلامت پوست، مو و ناخن

ویتامین‌های گروه  Bبکمپلکس، از جمله B1، B2، B3، B5، B7، B9 و B12، برای رشد سالم پوست، مو و ناخن لازم است. این ویتامین‌ها با کمک به سنتز مناسب RNA و DNA و تکثیر سلولی، به داشتن پوستی سالم، موهایی درخشان و ناخن‌هایی قوی کمک می‌کنند و از علائمی همچون چین و چروک، آکنه و سوزش پوست جلوگیری می‌کنند.

سلامت دستگاه گوارش

ویتامین‌های گروه B کمپلکس، با بهبود عملکرد دستگاه گوارش از طریق تقویت کارکرد صحیح آن، از مشکلات گوارشی جلوگیری می‌کنند. ویتامین‌های B1، B2، B3 و B6 اسید هیدروکلریک را بهبود می‌دهند و در نتیجه، هضم و تجزیه بهتری برای چربی‌ها، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها فراهم می‌کنند.

تولید انرژی

ویتامین‌های گروه B بکوویت، با کمک به تبدیل کربوهیدرات به گلوکز، منبع اصلی انرژی بدن، انرژی مورد نیاز را برای کارکرد بهتر بدن تأمین می‌کنند.

بهبود کارکرد سیستم عصبی

ویتامین‌های گروه B نوروبیوژل، با تقویت کارکرد سیستم عصبی از طریق تجزیه پروتئین‌ها و چربی‌ها، به بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک می‌کنند. به عنوان مثال، ویتامین B5 کارکرد غدد فوق کلیوی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به مدیریت استرس کمک می‌کند.

امپول ب کمپلکس

تزریق آمپول ب کمپلکس در منزل

تحقیقات نشان داده است که تزریق ویتامین ب کمپلکس بسیار موثرتر از مصرف انواع قرص، کپسول یا شربت آن است. این نوع تزریق آمپول ب کمپلکس می‌تواند به طور قابل توجهی انرژی بیشتری فراهم کند، همچنین تزریق آمپول ب 12 نیز برای درمان کم‌خونی مفید است. با این حال، تزریق امپول ب کمپلکس باید تحت نظر و با تجویز پزشک انجام شود تا از مواجهه با عوارض احتمالی جلوگیری شود.

اولین مرحله این است که با آرین طب تماس بگیرید و درخواست خود را برای تزریق آمپول ب کمپلکس در خانه داشته باشید. آن‌ها شما را به پرستاران خود ارجاع خواهند داد. به آن‌ها اطلاع دهید که نیاز به یک پرستار برای تزریق آمپول ب کمپلکس در تهران دارید و اطلاعات مربوط به مکان و زمان مورد نظرتان را بدهید. پس از آن، آرین طب برنامه‌ریزی می‌کند تا پرستاری را برای تزریق آمپول ب کمپلکس در منزل تهران اعزام کند. برای اطمینان از صحت فرآیند و جزئیات بیشتر، بهتر است به آرین طب مراجعه کنید و نیازهای خود را با کارشناسان آن‌ها مطرح کنید.

 

نحوه مصرف ب کمپلکس

اکنون که مفهوم و کاربرد Vitamin-B-Complex را درک کرده‌ایم، ضرورت داریم به روش و دوز مصرف این ویتامین بپردازیم. این ویتامین معمولاً به صورت قرص، کپسول، شربت یا آمپول در داروخانه‌ها موجود است و میزان و نحوه مصرف آن بستگی به سن، جنس، وضعیت سلامتی و نیاز فرد دارد.

پیشنهاد می‌شود قبل از شروع مصرف شربت ب کمپلکس، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. به طور کلی، دوز روزانه توصیه شده برای ویتامین‌های ب کمپلکس به شرح زیر است:

  • ویتامین B1: برای بزرگسالان ۱.۱ تا ۱.۵ میلی‌گرم، برای کودکان ۰.۵ تا ۱.۲ میلی‌گرم
  • ویتامین B2: برای بزرگسالان ۱.۱ تا ۱.۷ میلی‌گرم، برای کودکان ۰.۶ تا ۱.۴ میلی‌گرم
  • ویتامین B3: برای بزرگسالان ۱۴ تا ۲۰ میلی‌گرم، برای کودکان ۶ تا ۱۶ میلی‌گرم
  • ویتامین B5: برای بزرگسالان ۵ تا ۱۰ میلی‌گرم، برای کودکان ۲ تا ۵ میلی‌گرم
  • ویتامین B6: برای بزرگسالان ۱.۳ تا ۲ میلی‌گرم، برای کودکان ۰.۵ تا ۱.۳ میلی‌گرم
  • ویتامین B7: برای بزرگسالان ۳۰ تا ۱۰۰ میکروگرم، برای کودکان ۵ تا ۳۰ میکروگرم
  • ویتامین B9: برای بزرگسالان ۴۰۰ تا ۶۰۰ میکروگرم، برای کودکان ۱۵۰ تا ۳۰۰ میکروگرم
  • ویتامین B12: برای بزرگسالان ۲.۴ تا ۳ میکروگرم، برای کودکان ۰.۹ تا ۲.۴ میکروگرم

ویتامین ب کمپلکس می‌تواند به صورت روزانه یا هفتگی مصرف شود که بسته به مقدار ویتامین در محصول متفاوت است. بهتر است این ویتامین را با غذا یا بعد از غذا مصرف کنید تا جذب آن بهتر باشد و مشکلات گوارشی را کاهش دهد. همچنین از مصرف آن با نوشیدنی‌های الکلی یا قهوه و چای خودداری کنید.

 

آیا قرص ب کمپلکس برای کاهش وزن موثر است؟

کاهش وزن امروزه یکی از مشکلات رایج در جامعه به حساب می‌آید و متوجه شدیم که تغییر کامل رژیم غذایی و اتخاذ یک سبک زندگی سالم زمان و تلاش زیادی را می‌طلبد. اما آیا واقعاً ویتامین‌های گروه B می‌توانند در کاهش وزن موثر باشند؟

ویتامین‌های گروه B به دلیل نقش برجسته‌ای که در متابولیسم پروتئین‌ها، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها دارند، می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. این ویتامین‌ها به شما کمک می‌کنند تا غذایی که مصرف می‌کنید را به انرژی تبدیل کنید و همچنین کنترل اشتها را بهبود ببخشند. به علاوه، مطالعات نشان داده‌اند که افراد دارای اضافه وزن و چاق عمدتاً دچار کمبود ویتامین B12 و تیامین هستند که این ویتامین‌ها همچنین نقش مهمی در کاهش وزن و تنظیم اشتها دارند.

از جمله اثرات مثبت مصرف ویتامین B12 می‌توان به کمک به افزایش انرژی و انگیزه برای ورزش کردن اشاره کرد، که در نتیجه می‌تواند به تحریک کاهش وزن کمک کند. بنابراین، مصرف ویتامین‌های گروه B می‌تواند به شما در راه بهبود وزن و سلامتی کمک کند، البته همیشه پیش از شروع هرگونه مکمل یا ویتامین جدید، مشاوره پزشکی مناسب را به‌دست آورید.

 

چه کسانی نباید از کپسول ب کمپلکس استفاده کنند؟

اکثر افراد سالم، که از یک رژیم غذایی متعادل و متنوع استفاده می‌کنند، به طور کلی نیازی به مکمل‌های گروه B ندارند، زیرا این ویتامین‌ها در انواع مختلف غذاها از جمله سبزیجات برگ‌دار، ماهی سالمون، حبوبات، تخم‌مرغ، شیر، گوشت گاو و غلات کامل یافت می‌شوند.

استفاده از قرص‌های ویتامین ب کمپلکس، همانند دیگر مکمل‌های غذایی، ممکن است با برخی از داروها تداخل داشته باشد. به عنوان مثال، مکمل اسید فولیک ممکن است اثربخشی برخی از داروهای مانند متوترکسات و داروهای ضد صرع را کاهش دهد. بنابراین، افرادی که دارو مصرف می‌کنند باید قبل از استفاده از هر نوع مکمل غذایی با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنند.

 

برای مشاوره و درخواست خدمات پزشکی و پرستاری در منزل با کارشناسان آرین طب تماس بگیرید.

رزرو نوبت و هماهنگی: ۰۹۱۲۰۴۴۶۳۰۸
آرین طب ارائه ارائه‌دهنده انواع خدمات پزشکی از جمله پزشک متخصص در منزل (قلب، ریه، داخلی و…) و انواع خدمات پرستاری و تزریقات در منزل

 

عوارض ویتامین ب کمپلکس

بعضی از عوارض جانبی که به طور معمول نیازی به مراجعه به پزشک ندارند، عبارتند از:

  • ادرار به رنگ زرد روشن
  • اسهال
  • گرگرفتگی و قرمزی صورت
  • خستگی
  • سردرد
  • حالت تهوع
  • ناراحتی معده

عوارض عوارض آمپول ویتامین ب کمپلکس که نیاز به مراجعه فوری به پزشک دارند، شامل:

واکنش آلرژیک: از جمله بثورات پوستی، خارش، ورم صورت، لب‌ها، زبان یا گلو

بالابودن قند خون (هیپرگلیسمی): شامل افزایش تشنگی یا ادرار، ضعف غیرطبیعی یا خستگی و تاری شدن دید

آسیب کبدی: احساس درد در قسمت بالا و سمت راست شکم، کاهش اشتها، حالت تهوع، رنگ روشن مدفوع، ادرار زرد یا قهوه‌ای تیره، زردی پوست یا چشم‌ها و ضعف غیرطبیعی.

قرص ب کمپلکس

هشدارهای مصرف ویتامین ب کمپلکس

برای استفاده ایمن و موثر از ویتامین ب کمپلکس، اهمیت دارد که با هشدارها و احتیاط‌های مرتبط با مصرف این ویتامین آشنا شوید. در زیر نکات مهمی برای مصرف ویتامین B کمپلکس آورده شده است:

مشورت با پزشک: قبل از مصرف سافت ژل ب کمپلکس، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید تا نوع، میزان و مدت مصرف مناسب را مشخص کنید. همچنین، هرگز این ویتامین را با داروهای دیگر بدون توصیه پزشک استفاده نکنید.

رعایت دوز مصرفی: از مصرف بیش از حد ویال خوراکی ب کمپلکس خودداری کنید و همواره دوز روزانه توصیه شده را رعایت نمایید. در صورت بروز هرگونه عارضه، مصرف این ویتامین را قطع کرده و به پزشک مراجعه نمایید.

رعایت زمان مصرف: مناسب است ویتامین ب کمپلکس را با غذا یا پس از آن مصرف کنید تا جذب آن بهتر شود و مشکلات گوارشی را کاهش دهید. همچنین، به یاد داشته باشید که مصرف همزمان با نوشیدنی‌های الکلی، قهوه، چای یا دخانیات می‌تواند جذب این ویتامین را کاهش دهد.

رعایت موارد منع مصرف: در صورت وجود حساسیت، بیماری‌های کبدی، کلیوی، قلبی، عروقی، خونی، گوارشی، عصبی یا هر بیماری دیگر، از مصرف ویتامین ب کمپلکس بدون مشورت پزشکی خودداری کنید. همچنین، در دوران بارداری و شیردهی، مصرف این ویتامین باید تحت نظر پزشک باشد.

 

 تداخلات ویتامین ب کمپلکس

برخی از داروها که ممکن است با ویتامین ب کمپلکس تداخل داشته باشند عبارتند از:

  • آلترتامین
  • برخی آنتی بیوتیک‌ها مانند کرامفنیکل
  • داروهای ضد تشنج
  • برخی از مکمل‌های ویتامین و حتی مکمل‌های گیاهی

برای جلوگیری از کاهش فواید قرص ب کمپلکس به دلیل تداخل دارویی، حتماً لیست تمامی داروهایی که مصرف می‌کنید را به پزشک خود ارائه دهید تا تداخل‌های دارویی ممکن را بررسی و ارزیابی کند.

می‌توانید برای تزریق آمپول ب کمپلکس با مرکز آرین طب تماس بگیرید تا پرستار به خانه‌تان اعزام شود. آرین طب از پرستاران مجرب و متخصص برای انجام این خدمات استفاده می‌کند تا به شما در انجام این فرآیند کمک کنند.

 

مصرف ویتامین ب کمپلکس در بارداری

در دوران بارداری، ویال ب کمپلکس برای تامین نیازهای ویتامین‌های خانواده B مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا ویتامین‌های این گروه در فرآیند تبدیل کربوهیدرات‌ها به انرژی دارای اهمیت بسیاری هستند. بنابراین، مادران باردار باید سعی کنند که تمامی ویتامین‌های گروه B را از طریق رژیم غذایی خود تأمین کنند. اما اگر این امکان وجود ندارد، مصرف ویتامین ب کمپلکس در باروری بسیار ضروری است.

 

مصرف ویتامین ب کمپلکس در شیردهی

مصرف ویتامین ب کمپلکس در دوران شیردهی معمولاً مورد تأیید پزشک است. زیرا ویتامین‌های گروه B از جمله B۶، B۹ و B۱۲ به عنوان بخشی از ارزیابی تغذیه مادر و نیازهای روزانه ویتامینی نوزاد نقش دارند. این ویتامین‌ها به تقویت سیستم ایمنی نوزاد، بهبود عملکرد مغزی و سیستم عصبی او کمک می‌کنند. با این حال، همیشه مهم است که پیش از شروع هرگونه مکمل یا ویتامین جدید، با پزشک خود مشورت کنید، زیرا مصرف بیش از حد ویتامین‌ها نیز ممکن است عوارض ویتامین ب کمپلکس در شیردهی را به همراه داشته باشد.

 

عوارض ویتامین ب کمپلکس در بارداری

اگرچه موارد زیادی از عوارض آمپول ب کمپلکس در دوران بارداری گزارش نشده است، اما در صورت تجربه هرگونه عوارض جانبی شدید پس از مصرف آن، بایستی به پزشک مراجعه کنید. توجه داشته باشید که تزریق B Complex می‌تواند منجر به شوک آنافلاکتیک و در موارد شدید مرگبار باشد، بنابراین انجام آزمون داخل پوست قبل از تزریق کامل دارو امر ضروری است. مصرف بیش از حد آمپول ب کمپلکس در دوران بارداری ممکن است با عوارض قلبی و کبدی همراه باشد و افزایش قند خون و نقرس نیز از دیگر عوارض ممکن است. قبل از تزریق آمپول ب کمپلکس، وضعیت خون‌سازی بیماری باید بررسی شود و همچنین باید از تداخل احتمالی با داروهای دیگر مصرفی مطلع شوید و در صورت لزوم، پزشک خود را مطلع کنید.

قیمت ویتامین ب کمپلکس

قیمت ویتامین ب کمپلکس

خرید ویتامین ب کمپلکس ممکن است متغیر باشد و به عوامل مختلفی از جمله مارک، ترکیبات موجود در محصول، تعداد و مکان فروش بستگی داشته باشد. در موردی محصولات بودجه‌بندی پذیر و در داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های آنلاین عرضه شده، هزینه آن ممکن است معقول و قابل دسترس باشد. همچنین، محصولاتی با برند‌ها و ترکیبات خاص می‌توانند قیمت‌های بالاتری داشته باشند. برای دانستن قیمت دقیق، می‌توانید از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های مختلف استعلام بگیرید تا از خرید آمپول ویتامین ب کمپلکس مطمئن باشید.

 

در آخر…

ویتامین ب کمپلکس، این ویتامین‌ نقش بسیار مهمی در سلامتی عمومی بدن دارند، از جمله حفظ سلامتی مو، پوست، سیستم عصبی، دستگاه گوارش و ارتقاء سطح انرژی بدن. مصرف کافی ویتامین ب کمپلکس از طریق مواد غذایی غنی از آن‌ها یا مصرف مکمل‌های ویتامین B، می‌تواند به حفظ سلامتی کلی بدن کمک کند و در مواردی مانند بارداری، دوره‌های کاهش وزن و شرایطی که با کمبود ویتامین B مرتبط هستند، توصیه می‌شود. اما همواره باید توجه داشت که هرگونه مصرف مکمل یا ویتامین جدید باید تحت نظر و با تجویز پزشک باشد تا از مواجهه با عوارض احتمالی جلوگیری شود.

 

سوالات متداول

ویتامین ب کمپلکس چیست؟

ویتامین B کمپلکس یک گروه از ویتامین‌های آب‌محلولی است که شامل هشت ویتامین مختلف است، از جمله B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، B3 (نیاسین یا نیاسینامید)، B5 (پانتوتنیک اسید)، B6 (پیریدوکسین)، B7 (بیوتین)، B9 (فولیک اسید) و B12 (کبالامین). این ویتامین‌ها برای رشد و توسعه عادی بدن بسیار حیاتی هستند و در سلامتی عمومی بدن نقش مهمی ایجاد می‌کنند.

 

ویتامین ب کمپلکس چه عوارضی دارد؟

مصرف ویتامین B کمپلکس معمولاً بدون عوارض جانبی جدی است، اما برخی افراد ممکن است به عوارض کمتر مهمی مانند مشکلات گوارشی، حساسیت پوستی، افزایش سطح قند خون، سردرد، اسهال، عوارض عصبی و تداخل با داروها دچار شوند.

 

آیا ویتامین ب کمپلکس چاق کننده است؟

ویتامین B کمپلکس به طور مستقیم با چاق شدن مرتبط نیست. در واقع، این ویتامین‌ها می‌توانند در متابولیسم سلامتی چربی‌ها، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها کمک کنند که می‌تواند در کاهش وزن و حفظ وزن مناسب موثر باشد. اما افزایش وزن ممکن است در نتیجه افزایش مصرف انرژی و نه به دلیل مصرف ویتامین B کمپلکس رخ دهد. در هر صورت، مشورت با پزشک قبل از شروع هرگونه مکمل جدید یا تغییر در رژیم غذایی ضروری است.

 

ویتامین ب کمپلکس برای چه نوع بیماری مضر است؟

ویتامین B کمپلکس برای بیمارانی که حساسیت یا آلرژی به هر یک از ویتامین‌های گروه B دارند یا با مشکلات کلیوی مواجه هستند، ممکن است مضر باشد. همچنین، در برخی بیماری‌های خاص مانند بیماری‌های کبد، مشکلات گوارشی و مشکلات سیستم عصبی، استفاده از ویتامین B کمپلکس با احتیاط نیاز است.

 

چگونه نوبت پرستار در منزل برای تزریق آمپول ب کمپلکس را رزرو کنیم؟

می‌توانید با شماره 09120446308 تماس بگیرید تا پرستار به خانه‌تان اعزام شود. این پرستاران از طرف مرکز آرین طب فعالیت می‌کنند و می‌توانند به شما کمک کنند.

 

اشکل دارویی ویتامین ب کمپلکس

  • قرص ویتامین ب کمپلکس
  • قرص ویتامین ب کمپلکس فورت
  • کپسول ب کمپلکس
  • آمپول ویتامین ب کمپلکس
  • شربت ویتامین ب کمپلکس

 

اسامی تجاری موجود در ایران

  • شربت ویتابی پلاس 150 میلی لیتر
  • قرص ب کمپلکس پلاس زینک نکستایل
  • آمپول ویتامین ب کمپلکس داروپخش
  • آمپول بویکام
  • شربت ب-کمپلکس بهسا 120م ل
  • قرص ویتامین ب کمپلکس مولتی نرمال
  • سافت ژل ب کمپلکس آپوویتال
  • آمپول بکوویت
  • قرص ویتامین ب کمپلکس سی ویتامین لایف
  • کپسول ب کمپلکس ویواتیون
  • کپسول ب کمپلکس پلاس آهن نکستایل
  • قرص ب کمپلکس نوتری پاد
  • کپسول ب کمپلکس باکاناسان
  • آمپول ویتامین ب کمپلکس ایران هورمون
  • آمپول ویتامین ب کمپلکس زهراوی
  • شربت ویتابی 150 میلی لیتر
  • آمپول بنورویت
  • کپسول نرم ب-کمپلکس دانا 60 عددی
  • قرص ب کمپلکس پلاس زینک نیچرفیت
  • قرص دهان بازشو ویتافلش بی
  • شریت سیم ب کمپلکس
  • سافت ژل نوروبیوژل
  • سافت ژل نوروبیوژل فورت
  • سافت ژل ب کمپلکس دانا فارما
  • قرص نوترو-بی (نوترو بی)
  • شربت پنتاویتن پلاس زینک 200 میلی لیتر – پنتا ویتن
  • شربت ب کمپلکس هلثیکا 120 میلی لیتر
  • کپسول یوروویتال ویتامین ب-کمپلکس
  • کپسول بی کمپلکس پونیک
  • قرص امی-ویتامین ب کمپلکس
  • شربت سیموگلوبین سیمرغ
  • قرص ب1 پلاس یوروویتال
  • قرص ویتامین ب کمپلکس شوتس ویتال
  • شربت ب کمپلکس راموفارمین
  • قرص ب کمپلکس پلاس زینک نکستایل
  • ویال خوراکی نوروبین بی اس کا 3000 میکرو گرم
  • ویال خوراکی نوروبین بی اس کا 1000 میکرو گرم
  • شربت ب کمپلکس راموفارمین

 

دارو های هم گروه ویتامین ب کمپلکس

  • ویتامین ب6
  • ویتامین ب1+ب6+ب12
  • ویتامین ب12
  • ویتامین ب2
  • ویتامین ب6+ب12+اسید فولیک
  • بیوتین
  • کلسیم پانتوتنات
  • فولیک اسید
  • ویتامین ب1

 

شما می‌توانید در آرین طب خدمات پزشکی و پرستاری در منزل دریافت کنید.

برخی از خدمات ما شامل ویزیت پزشک متخصص در منزل، سونوگرافی در منزل، رادیولوژی در منزل، طب سوزنی در منزل، مشاوره روانشاسی و تغذیه در منزل است.

برای مشاهده همه سرویس های ما به صفحه خدمات مراجعه کنید.

رزرو نوبت و هماهنگی: ۰۹۱۲۰۴۴۶۳۰۸

 

برای رزرو خدمات پزشکی یا پرستاری در منزل فرم زیر را پر کنید:

Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *