متخصص مامایی در منزل

متخصص مامایی در منزل

 متخصص مامایی در منزل

داشتن یک مشاوره یا متخصص مامایی در منزل در دوران بارداری امری بسیار مهم است. ممکن است مراجعه به کلینیک جهت مشاوره با ماما در طی 9 ماه بارداری یا حتی بعد از زایمان، برای افراد کمی سخت باشد، به همین جهت به آسانی می توان بدون اینکه از منزل خارج شوید ، متخصص مامایی  را به منزل آورده و ویزیت شوید.

به چه کسی ماما می گویند؟

ممکن است برای خیلی از ما سوال باشد که فرق میان ماما و متخصص زنان و زایمان چیست؟ و این مطلب در زمانی که احتیاج به مراقبت های مشاوره ای و درمانی داشته باشیم کمی گیج کننده می باشد. ماما شخصی است دارای مدرک کارشناسی تا دکترای رشته مامایی که از وظیفه های اصلی وی مشاوره و مراقبه های درمانی و تشخیص مسئله های مرتبط با سلامت بانوان به خصوص در طی بارداری، از نخستین روزهای بارداری تا بعد از زایمان می باشد.

متخصصان مامایی دارنده جواز از وزارت بهداشت و درمان هستند و می توانند در مواردی به مشاوره و تشخیص و مراقبه اقدام نمایند مانند: اعمال معاینات بانوان، ارایه مراقبه های طی بارداری، تجویزآزمایش های بارداری و  داروهای محرک زایمان و مسکن، سنجش سلامتی جنین با تجهیزات الکترونیک، تعیین زایمان طبیعی با استفاده از بی حسی اپیدورال، کمک به انجام زایمان طبیعی و احیا کردن نوزاد

کارهای مراقبه ای مامایی متمرکز به رواج زایمان بدون استفاده از دارو، شناخت عارضه ها و به کار گیری اقدامات اورژانسی در صورت لزوم می باشد. یک کارشناس مامایی می تواند در کلینیک، بیمارستان و مطب شخصی و حتی در صورت نیاز ماما در منزل حضور پیدا کرده و خدمات مراقبه ای و مشاوره را ارایه دهد. امروزه خدمات ماما در خانه تقریبا در کلیه شهرهای کوچک و بزرگ رواج پیدا کرده است.

تفاوت متخصص زنان و زایمان با ماما چیست؟

بعضی از افراد به دلیل عدم اطلاعات و شناخت، ماما را با متخصص زنان و زایمان اشتباه می گیرند. گرایش زنان و زایمان، تخصصی پزشکی می باشد که شخص نخست 7 سال در دوره ی پزشک عمومی شرکت کرده و بعد از آن به مدت 4 سال مهارت دستیاری را در رشته زنان و زایمان می گذراند تا اینکه بتواند مدرک دکتری تخصص این گرایش را کسب کند. ولی مامایی رشته ای کاملا جدا است و فرد می تواند با ورودی این گرایش مراحل کارشناسی و ارشد تا دکتری را سپری کند.

فواید مشاوره با ماما

از اصلی ترین تخصص های ماما، توانایی اش در انجام مشاوره در طی بارداری نه فقط برای مادر باردار بلکه برای همه اعضای خانواده می باشد. مهارت یک ماما می تواند در مواردی به شما کمک کند مثل: اعمال کارهای مراقبه ای برای بانوان در قبل و حین و پس از بارداری، مشاوره درباره کلیه موضوعات در ارتباط با سلامت بانوان و باروری، سنجیدن سلامت مادر در طول بارداری، اعمال زایمان طبیعی، کلیه مراقبه های اولیه از مادر، نوزاد و نیز کودکان کمتر از 6 سال از تخصص های یک ماما به حساب می آید.

مزایای ماما در منزل

با در نظر گرفتن نقش مهم و موثر ماما در سلامت دختران و زنان، شامل نقوش مشاوره و آموزش و درمان و… ، دریافت این سبک خدمات در طول بارداری بسیار مهم می باشد. البته اغلب فعالیت ماماها در مطب و بیمارستان ها است ولی شما از راه خدمات ماما در منزل هم می توانید از توانایی های مشاوره ای و مراقبه ای مامایی استفاده کنید. از اصلی ترین فعالیت هایی که یک متخصص ماما در منزل می تواند ارایه دهد شامل: می تواند از ابتدا تا انتهای بارداری و زایمان کارهای مراقبه ای و معاینه های لازم حاملگی را در منزل به مادر باردار ارایه دهد. نمونه گیری برای آزمایشات و غربالگری ها و … را انجام داده و نتیجه را به متخصصین زنان و زایمان مرجوع می کنند تا کارهای درمانی اش را انجام دهند. متخصص مامایی در منزل می تواند راه های کاهش درد زایمان را به مادر باردار آموزش داده تا زایمان آسان تر گردد. آموزش نکته های مراقبتی مثل ورزش ها و تغذیه متناسب با بارداری ، طریقه مقابله با مشکلات آزار دهنده در بارداری و یک مشاور مورد اطمینان از ابتدا تا انتهای بارداری و زایمان همراهتان باشد.

خدمات ماما در منزل مجموعه آرین طب

جهت مشاوره قبل از ازدواج، قبل از بارداری، در طول بارداری و زایمان، احتیاج به کارشناس مامایی می باشد. اما گاهی برای مراجعه به کارشناس مامایی امکان دارد دچار مشکل شوید و یا به هر دلیلی نتوانید یا تمایلی به حضور در کلینیک و مطب نداشته باشید. مجموعه آرین طب استفاده از خدمات ماما در منزل را آسان کرده که چنانچه قصد استفاده از این خدمات را در منزل خویش دارید، فقط کافی است با متخصصین ما در آرین طب ارتباط برقرار کنید.

متخصص مامایی در منزل تهران
  • ماما در خانه قیطریه
  • متخصص مامایی در خانه زعفرانیه
  • ماما در خانه کامرانیه
  • متخصص مامایی در خانه فرمانیه
  • ماما در خانه الهیه
  • متخصص مامایی در خانه جردن
  • ماما در خانه پاسداران
  • متخصص مامایی در خانه تهران
  • ماما در منزل تهران
سخن پایانی:

مامایی وظایف خیلی وسیعی شامل وظایف مشاوره، آموزش، حمایت و مراقبت و درمان دارد که کلیه این وظایف مرتبط با مادر و جنین می باشد.

دنبال کردن آرین طب در رسانه ها:

مجله قرمز

 

رزرو نوبت ویزیت  متخصص مامایی در منزل:

Loading...

کمبود سلنیوم
کمبود سلنیوم(Selenium deficiency) یک موضوع مهم در حوزه تغذیه و بهداشت است که تأثیرات مختلفی بر روی سلامتی انسان دارد.
بیماری سلیاک
بیماری سلیاک(Celiac disease)، یک بیماری گوارشی مزمن است که به واسطه حساسیت به گلوتن، یک نوع پروتئین موجود در گندم،
بیماری کرون
بیماری کرون (Crohn’s disease) یکی از بیماری‌های التهابی مزمن است که بر روی دستگاه گوارش اثر می‌گذارد. این بیماری می‌تواند
قرص پنی سیلین
پنی‌سیلین‌ها، گروهی از آنتی‌بیوتیک‌ها هستند که ابتدا از جنس قارچ‌های پنی‌سیلیوم استخراج شده‌اند. این داروها برای مبارزه با عفونت‌های باکتریایی
آمپول پنی سیلین 6.3.3
آمپول پنی سیلین 633 (Penicillin ampoule 633) یکی از داروهای مهم در دسته آنتی‌بیوتیک‌ها است که برای مبارزه با عفونت‌های باکتریایی
حساسیت به پنی سیلین
حساسیت به پنی سیلین(Allergy to penicillin)، یکی از اختلالات جدی سیستم ایمنی بدن است که ممکن است در برخی از