آسپرین | موارد مصرف و عوارض (asa)

آسپرین

آسپرین (Aspirin) یکی از داروهای پرمصرف و مهم در زمینه پزشکی است. این دارو ابتدا به عنوان یک ضددرد و ضدتب، سپس به عنوان یک ضدالتهاب نیز شناخته شد و در حال حاضر برای جلوگیری از انواع بیماری‌های قلبی-عروقی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. آسپرین با اثرات متعددی که دارد، از جمله کاهش التهاب، تسکین درد و مهار لخته‌های خونی، در درمان و پیشگیری از انواع بیماری‌های قلبی، مغزی و عروقی بسیار مؤثر است. در اینجا ما به بررسی مکانیزم عمل، مصارف و احتیاطات در مورد استفاده از آسپرین می‌پردازیم.

 

قرص آسپرین (asa)

قرص آسپرین (ASA tablet) برای کاهش تب و تسکین دردهای خفیف تا متوسط ​​ناشی از بیماری هایی مانند دردهای عضلانی، دندان درد، سرماخوردگی و سردرد استفاده می شود. همچنین ممکن است برای کاهش درد و تورم در شرایطی مانند آرتریت استفاده شود. آسپرین به عنوان یک سالیسیلات و یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی  شناخته می شود. این ماده با مسدود کردن یک ماده طبیعی خاص در بدن شما برای کاهش درد و تورم عمل می کند. قبل از درمان کودک کمتر از 12 سال با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است پزشک شما را به مصرف دوز پایین آسپرین برای جلوگیری از لخته شدن خون راهنمایی کند. این اثر خطر سکته مغزی و حمله قلبی را کاهش می دهد. اگر اخیراً بر روی شریان‌های مسدود شده (مانند جراحی بای‌پس، استنت کرونری) عمل کرده‌اید، ممکن است پزشک شما را به استفاده از آسپرین در دوزهای پایین به عنوان «رقیق‌کننده خون» برای جلوگیری از لخته شدن خون راهنمایی کند.

 

دوز مصرفی آسپرین

دوز و طول درمان بر اساس وضعیت پزشکی و پاسخ شما به درمان است. برچسب محصول را بخوانید تا توصیه‌هایی در مورد تعداد قرص‌هایی که می‌توانید در یک دوره 24 ساعته مصرف کنید و مدت زمانی که می‌توانید قبل از مراجعه به پزشک خود درمان کنید، بیابید. داروی بیشتری مصرف نکنید یا آن را بیشتر از مقدار توصیه شده مصرف نکنید، مگر اینکه پزشکتان دستور دهد. از کوچکترین دوز موثر استفاده کنید.

شما نباید این دارو را برای خوددرمانی درد بیش از 10 روز مصرف کنید. شما نباید از این دارو برای خوددرمانی تبی که بیش از 3 روز طول می کشد استفاده کنید. در این موارد با پزشک مشورت کنید زیرا ممکن است شرایط جدی تری داشته باشید. اگر دچار زنگ زدن در گوش یا مشکل در شنوایی شدید، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

 

 

برای مشاوره و درخواست خدمات پزشکی، پرستاری و زیبایی در منزل با کارشناسان آرین طب تماس بگیرید.

رزرو نوبت و هماهنگی: ۰۹۱۲۰۴۴۶۳۰۸

 

نحوه عملکرد قرص آسپرین و موارد مصرف

این دارو موجب کاهش چسبندگی پلاکت ها و افزایش زمان انعقاد خون می شود . این دارو با مهار آنزیم باعث می‌ شود که تجمع پلاکت ها کاهش یافته و زمان انعقاد پذیری زیاد شود . مصرف دوز پایین آسپرین باعث می شود که تجمع پلاکتی در عروق به طور موقت مهار شود ولی دوز بالای آن اثر ضد انعقادی ندارد.

آسپیرین پس از مصرف خوراکی به خوبی از دستگاه گوارش جذب می شود ؛ نیمه عمر این دارو حدود 2 تا 3 ساعت می باشد و در کبد متابولیزه می شود.

این دارو توانایی عبور از جفت و ترشح در شیر را دارد ، در مصرف این دارو در این زمان ها با پزشک خود مشورت کنید .

مطالعات گسترده در زمینه مصرف این دارو در دوز کم برای جلوگیری از سکته قلبی ( انفارکتوس میوکارد ) انجام شده ولی هنوز نتایج با هم مغایر می باشد ، در اغلب مراکز درمانی مصرف دوز پایین آسپرین به میزان 325 میلی گرم در روز جهت پیشگیری از آن انفارکتوس میوکارد پذیرفته اند ولی دوز درمانی هر فرد با توجه به علائم بالینی و آزمایشات توسط پزشک معالج تعیین می شود و با از مصرف بی دلیل و بدون تجویز هر دارویی خودداری کرد و تنها کسی که صلاحیت بالینی تجویز دارو را دارد ، پزشک است.

کاربرد عمده آسپرین برای پیشگیری از بیماری عروق کرونر و آنژین صدری و انفارکتوس میوکارد ( MI ) و جلوگیری از بروز ترومبوز عروق کرونر و کاهش حملات ایسکمیک زود گذر مغز ( TIA ) می باشد.

این دارو دارای اثرات ضد درد بوده و در درمان درد های خفیف تا متوسط و درمان التهاب و درد ناشی از آرتریت روماتوئید نیز کاربرد دارد.

امروزه مصرف آسپرین به عنوان ضد درد و ضد تب و ضد التهاب محدود شده و از سایر دارو های ضد التهاب غیر استروئیدی ( NSAIDs ) مانند ناپروکسن و ایبوپرفن و کتورولاک و دیکلوفناک برای استفاده می شود.

این دارو در حال حاضر یکی از دارو هایی است که برای درمان  فشارخون بالا ( هیپرتانسیون ) مصرف می شود و توسط پزشک متخصص قلب و عروق تجویز می شود.

 

موارد احتیاط آسپرین

قبل از مصرف آسپرین، اگر به آن حساسیت دارید، به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

اگر هر یک از مشکلات بهداشتی زیر را دارید، قبل از استفاده از این دارو با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید: اختلالات خونریزی/انعقاد خون (مانند هموفیلی، کمبود ویتامین K، تعداد پلاکت پایین)، بیماری کلیوی، بیماری کبد، دیابت، مشکلات معده. (مانند زخم، سوزش سر دل، درد معده)، آسم حساس به آسپرین (سابقه بدتر شدن تنفس همراه با آبریزش یا گرفتگی بینی پس از مصرف آسپرین یا سایر NSAID ها)، ، نقرس.

این دارو ممکن است باعث خونریزی معده شود. استفاده روزانه از الکل و تنباکو، به ویژه هنگامی که با این محصول ترکیب شود، ممکن است خطر ابتلا به این عارضه جانبی را افزایش دهد. نوشیدنی های الکلی را محدود کنید و سیگار را کنار بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

قبل از انجام عمل جراحی، در مورد تمام محصولاتی که استفاده می کنید (از جمله داروهای تجویزی، داروهای بدون نسخه و محصولات گیاهی) به پزشک یا دندانپزشک خود اطلاع دهید.

کودکان و نوجوانان کمتر از 18 سال در صورت ابتلا به آبله مرغان، آنفولانزا یا هر بیماری تشخیص داده نشده یا اگر اخیراً واکسن دریافت کرده اند، نباید آسپرین مصرف کنند. در این موارد مصرف آسپرین خطر ابتلا به سندرم ری را افزایش می دهد که یک بیماری نادر اما جدی است. اگر تغییراتی در رفتار همراه با حالت تهوع و استفراغ مشاهده کردید، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید. این ممکن است نشانه اولیه سندرم ری باشد

افراد مسن ممکن است نسبت به عوارض جانبی این دارو، به ویژه خونریزی معده/روده و زخم، حساسیت بیشتری داشته باشند.

 

عوارض جانبی و مسمومیت قرص آسپرین

اصلی ترین عارضه جانبی آسپرین تحریک معده است که ممکن است باعث زخم و خونریزی معده ( GI Bleeding ) می شود.

آسپرین بر روی پلاکت ها اثر می گذارد و تجویز یک دوز ضد درد دارو موجب وقفه چسبندگی پلاکت ها به مدت 8 روز می شود در نتیجه زمان انعقاد خون طولانی می شود.

از عوارض دیگر آن می توان به گیجی ، سرگیجه ، خستگی ، سردرد ، کم آبی بدن ( دهیدراتاسیون ) ، افزایش قند خون ( هیپر گلایسمی ) ، افزایش پتاسیم خون ( هیپر کالمی ) ، سوزش سر دل ، تهوع ، تنگی نفس و افزایش سرعت تنفس می شود.

آسپرین یکی از دارو های شایع برای ایجاد مسمومیت های عمدی و اتفاقی به خصوص در بچه ها است.

گاهی می تواند کشنده باشد، علائم مسمومیت با آن شامل استفراغ ، کم آبی ، افزایش درجه حرارت بدن ( هیپر ترمیا ) ، صدای زنگ در گوش ، گیجی و هذیان ، تشنج ، خونریزی و آنمی ( کم خونی ) است ؛ کاهش شنوایی که در مسمومیت با آسپرین بروز می کند قابل بازگشت است.

درمان مسمومیت با آسپرین به وسیله خارج ساختن دارو از بدن از طریق جاگذاری لوله بینی – معدی ( NGT ) و شستشوی معده و تجویز مایعات وریدی و درمان علامتی تنفس مصنوعی و کاهش درجه حرارت بدن است.

این دارو در کودکان زیر 12 سال و زخم های گوارشی و کسانی که خونریزی فعال دارند و هموفیلی منع مصرف دارد.

انجام آزمایش های دوره ای و بررسی فاکتور های خونی و انقعاد پذیری خون در حین دوره مصرف این دارو مهم است.

لیستی از دارو هایی که مصرف می کنید را به پزشک معالج خود اطلاع دهید چرا که مصرف همزمان این دارو با برخی از دارو ها ممکن باعث ایجاد تداخل شود.

این دارو نباید با واکسن‌ های حاوی ویروس آبله‌ مرغان، کتورولاک مصرف کرد.

آسپرین باعث کاهش اثرات دارو هایی مانند مولتی ویتامین و مینرال و اسپیرونولاکتون و دکس کتوپروفن و داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی ( مانند کتورولاک و ناپروکسن ) می شود.

آسپرین باعث افزایش اثرات دارو هایی مانند آپیکسابان و ریواروکسابان و آلندرونات و انوکساپارین و هپارین می شود.

در صورت بروز مشکلات گوارشی دارو را بعد از غذا مصرف کنید ؛ مصرف این دارو همراه با غذا بر مقدار جذب آن اثر ندارد ولی بر سرعت جذب آن موثر است.

به منظور کاهش ناراحتی های معده و گوارشی با غذا یا مقدار زیادی شیر و یا آب مصرف کنید.

مصرف چای ، خیار شور ، آلو ، کشمش و مشروبات الکلی می‌ تواند باعث تجمع سالیسیلات در بدن شود .

مصرف مواد که ویتامین سی ( Vitamin C ) مانند مرکبات باعث کاهش اثرات این دارو شده و دفع کلیوی آن را افزایش می دهند.

در کسانی که بیماری آسم دارند ممکن از بعد از مصرف آسپرین حملات آسمی افزایش یابد و این دارو در بیماران مبتلا به آسم منع مصرف دارد.

مصرف این دارو باعث افزایش خونریزی می شود. از مسواک نرم برای جلو گیری از خونریزی لثه و از ریش تراش برقی استفاده کنید.

از مصرف الکل و سیگار خودداری کنید.

این دارو در افرادی که مبتلا به اختلالات کلیوی و کبدی و بیماری فاویسم ( كمبود G6PD ) باید با احتیاط مصرف شود.

 

آسپرین

 

آسپرین در بارداری

مصرف‌ آسپرین برای درمان درد یا تب در دوران بارداری توصیه نمی شود. قبل از استفاده از این دارو، زنان در سنین باروری باید با متخصص زنان خود در مورد مزایا و خطرات آن صحبت کنند. که میتوانند از متخصصین زنان ما در آرین طب کمک بگیرند. اگر باردار هستید یا اگر قصد بارداری دارید به پزشک خود اطلاع دهید. این دارو ممکن است به نوزاد متولد نشده آسیب برساند و مشکلاتی را در زایمان طبیعی ایجاد کند. مصرف آن در بارداری از هفته 20 تا زمان زایمان توصیه نمی شود. اگر پزشک شما تشخیص دهد که باید از این دارو بین هفته های 20 تا 30 بارداری استفاده کنید، باید کمترین دوز موثر را در کوتاه ترین زمان ممکن مصرف کنید. در برخی موارد، آسپرین با دوز پایین (معمولاً 81-162 میلی گرم در روز) ممکن است به طور ایمن در دوران بارداری برای جلوگیری از برخی شرایط خاص استفاده شود. برای جزئیات بیشتر با پزشک خود صحبت کنید.

آسپرین در شیردهی

آسپرین وارد شیر مادر می شود. در صورت استفاده به مقدار زیاد (مانند درمان درد یا تب)، ممکن است به نوزاد شیرخوار آسیب برساند و شیردهی در حین استفاده از این دارو توصیه نمی شود. با این حال، در صورت تجویز پزشک، آسپرین با دوز پایین برای پیشگیری از حمله قلبی یا سکته ممکن است استفاده شود. قبل از شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

 

قرص آسپرین برای چی خوبه؟

استفاده از قرص آسپرین می‌تواند در موارد زیر مفید باشد:

  • کاهش دردهای خفیف تا متوسط ناشی از میگرن، سیکل ماهانه، آنفلوآنزا و سرماخوردگی؛ در صورت شدت درد، داروهای مسکن دیگر نیز تجویز می‌شود.
  • کاهش تب روماتیسمی (Acute Rheumatic Fever) که ناشی از عفونت باکتریایی گلو است و اغلب در کودکان ۵ تا ۱۵ ساله رخ می‌دهد. این بیماری منجر به التهاب قلب، بافت‌های پیوندی، بافت‌های زیر پوستی، مفاصل و رگ‌های خونی اندام‌های مختلف می‌شود.
  • کنترل روماتیسم مفصلی (rheumatoid arthritis) که یک بیماری خود ایمنی است و به افرادی حمله می‌کند که بدنشان به سلول‌های سالم خود حساس است. این بیماری بیشتر مفاصل کوچک مثل انگشتان دست، مچ دست و پا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • جلوگیری از تشکیل لخته‌های خون و کاهش خطر حمله ایسکمیک گذرا (TIA) که به عنوان سکته مغزی خفیف نیز شناخته می‌شود. این نوع سکته به دلیل انسداد جزئی در شریان‌های مغز اتفاق می‌افتد و ممکن است آسیب‌های شدید و دائمی به دنبال نداشته باشد.
  • پیشگیری از تشکیل لخته خون و پیشگیری از سکته قلبی (انفارکتوس میوکارد، Myocardial infarction) و کاهش ریسک بروز سکته مغزی.
  • جلوگیری از سرطان روده بزرگ (سرطان کولورکتال، Colorectal cancer).

در صورت مصرف آسپرین به‌ منظور پیشگیری از لخته خون، توصیه می‌شود با دکتر متخصص خون و آنکولوژی هماهنگ شده و از مشاوره آنلاین با پزشک خون و انکولوژی بهره‌مند شوید.

 

آسپرین

 

چه کسانی باید آسپرین مصرف کنند؟

استفاده از آسپرین به گروه‌های زیر توصیه می‌شود:

  • افراد با ریسک بالای سکته‌های قلبی و مغزی.
  • افراد با جریان خون مغزی ضعیف.
  • افراد مبتلا به درد خفیف و تب.
  • افراد مبتلا به میگرن یا سردردهای شدید به دلایل دیگر.
  • افراد درگیر با سرماخوردگی و آنفلوآنزا.
  • زنان با درد شدید به دلیل سیکل ماهانه.
  • افراد پس از جراحی بای‌پس عروق کرونر.
  • افراد مبتلا به بیماری شریان محیطی (PAD).
  • بیماران با سابقه سکته مغزی یا حمله ایسکمیک گذرا (TIA).
  • ممکن است قرص آسپرین ۸۰ برای غلظت خون تجویز شود.
  • بیماران قلبی بهتر است این قرص را با توصیه و نظارت دکتر متخصص قلب و عروق مصرف کنند، همچنین افراد مبتلا به مشکلات مغزی باید تحت نظارت دکتر فوق تخصص مغز و اعصاب این قرص را مصرف نمایند.

چه کسانی نباید آسپرین مصرف کنند؟

افراد زیر تحت تأثیر زیر قرار می‌گیرند و باید از مصرف آسپرین یا داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مثل ایبوپروفن خودداری کنند:

  • افرادی که در گذشته نسبت به آسپرین یا NSAIDs از حساسیت خود خبر داده‌اند.
  • بیماران مبتلا به آسم.
  • افرادی که با مشکلات کلیوی، کبدی یا زخم معده مواجه هستند.
  • افراد مبتلا به اختلالات خونریزی‌دهنده مانند هموفیلی.
  • بیمارانی که فشار خون آن‌ها کنترل نشده است.
  • کودکان زیر ۱۶ سال و افراد بالای ۶۵ سال.
  • زنانی که باردار هستند، اقدام به بارداری می‌کنند یا در دوران شیرده‌ای هستند.

 

آیا مصرف آسپرین در کودکان ایمن است؟

مصرف این دارو برای کودکان زیر ۱۶ سال توسط پزشکان متخصص توصیه نمی‌شود، زیرا این موضوع ریسک بروز سندرم ری را افزایش می‌دهد. سندرم ری، معمولاً پس از عفونت ویروسی مثل سرماخوردگی یا آبله مرغان، بروز می‌کند و باعث کاهش سطح قند خون، افزایش میزان آمونیاک و اسیدیته خون، تورم مغز، تشنج و از دست دادن هوشیاری می‌شود. علائم این بیماری ۳ تا ۵ روز پس از عفونت ویروسی ظاهر می‌شوند و به دلیل آسیب‌های دائمی مغز و ممکن است مرگبار باشد. پزشکان به جای آسپرین در کودکان، از داروهای جایگزین مثل استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده می‌کنند.

 

تداخلات دارویی آسپرین با داروهای دیگر

تداخلات دارویی ممکن است عملکرد و اثرات آسپرین را تغییر داده و حتی ریسک عوارض جانبی آن را افزایش دهد. برای جلوگیری از هرگونه مشکل، لازم است لیست تمامی داروهای مصرفی خود را با پزشک یا داروساز خود مطرح کنید و هرگونه تغییر در مصرف، قطع یا شروع آسپرین را بدون مشورت پزشک انجام ندهید.

مصرف همزمان آسپرین با داروهای زیر ممکن است تداخل ایجاد کند. در صورت نیاز به مصرف هر یک از این داروها، حتماً با پزشک خود مشورت کنید:

  • استازولامید
  • داروهای انعقاد خون، مانند وارفارین و هپارین
  • کورتیکواستروئیدها، به عنوان مثال پردنیزون
  • داروهای گیاهی، از جمله جینکو (کهن‌دار)
  • کتورولاک
  • متوتروکسات
  • میفپریستون
  • والپروات.

در صورت تزریق واکسن‌های زنده مانند آنفولانزا یا آبله مرغان، حتماً قبل از مصرف آسپرین با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین، مصرف همزمان آسپرین با داروهای حاوی مسکن و تب‌بُر ممکن است توانایی آن را در جلوگیری از حمله‌های قلبی یا سکته‌های مغزی کاهش دهد. اگر برای این هدف از آسپرین استفاده می‌کنید، حتماً از پزشک خود درخواست کنید تا به جای آن، درمان‌های دیگر مثل استامینوفن را تجویز کند.

همچنین، برای جلوگیری از اوردوز آسپرین، قبل از مصرف داروهای مسکن و داروهای سرماخوردگی، برچسب آن‌ها را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که حاوی آسپرین نیستند. آسپرین ممکن است بر تست‌های آزمایشگاهی خاص (مانند تست گلوکز ادرار) تأثیر بگذارد، لذا اطمینان حاصل کنید که این موضوع با پزشک و کارکنان آزمایشگاه مطرح شده باشد.

 

آسپرین

 

در آخر…

آسپرین یک داروی چند منظوره است که به عنوان ضدالتهاب، مسکن و ضدتبلغ مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف آسپرین به عنوان پیشگیری از حملات قلبی و سکته مغزی شناخته شده است، زیرا می‌تواند از تشکیل لخته‌های خون جلوگیری کند. همچنین، در مواردی از جمله دردهای مفصلی، میگرن، سیکل ماهانه و برخی انواع سرطان‌ها نیز موثر است. با این حال، مصرف آسپرین نیاز به مشورت با پزشک دارد، زیرا تداخلات دارویی و عوارض جانبی ممکن است تأثیرگذار باشند و در برخی افراد توصیه نشده باشد.

 

سوالات متداول

علائم اوردوز آسپرین چیست؟

استفاده بیش از حد از داروی آسپرین ممکن است منجر به ظهور عوارضی چون سوزش و درد در گلو و معده، گیجی، تغییرات خلق، غش، ضعف، وزوز گوش، تب، تنفس سریع، تغییرات در میزان ادرار، تشنج و از‌دست‌دادن هوشیاری گردد. اگر مصرف این دارو به‌ صورت منظم یا با دوز بالا صورت می‌گیرد، تست‌های آزمایشگاهی مانند آزمایش عملکرد کبد و کلیه، اندازه‌گیری سطح سالیسیلات یا شمارش خون می‌توانند برای بررسی احتمال وقوع عوارض جانبی مورد استفاده قرار گیرند.

 

در صورت فراموشی آسپرین چه کنیم؟

اگر پزشک شما توصیه کرده که داروی آسپرین را به صورت منظم و بر اساس یک برنامه مصرف کنید و در یکی از زمان‌های معین مصرف دارو را فراموش کرده‌اید، در اسرع وقت ممکن آن را مصرف نمایید. در صورتی که به نزدیکی زمان مصرف دوز بعدی به یاد آمد و دارو را مصرف نکرده‌اید، نیازی به مصرف دو برابر آسپرین نیست و کافی است تنها دوز مقرر را مصرف کنید.

 

آیا خودکشی با آسپرین امکان پذیر است؟

بله، ممکن است با مصرف بیش از حد آسپرین اقدام به خودکشی شود. آسپرین به عنوان یک داروی بدون نسخه به راحتی قابل تهیه است و در صورت مصرف به مقادیر زیاد، می‌تواند موجب اثرات سمی و خطرناک شود. اگر شخصی را می‌شناسید که با افکار یا رفتارهای خودکشی مواجه است، اهمیت دارد که به کمک یک متخصص سلامت روانی مراجعه کرده و پشتیبانی لازم را دریافت کنید.

 

چگونه از آسپرین نگهداری کنیم؟

آسپرین را باید در محیطی با دمای اتاق، دور از رطوبت و نور قرار داد و از دسترس کودکان دور نگه داشت. با توجه به اختلافات در انواع مختلف آسپرین، حتماً راهنمای نگهداری مربوط به دارو را مطالعه کنید. اجتناب از نگهداری آسپرین در حمام و در صورتی که دارو بوی سرکه مانندی پیدا کرد، از مصرف آن خودداری کنید.

 

اشکال دارویی قرص آسپرین

این دارو اشکال مختلفی مانند قرص جویدنی، قرص جوشان، شیاف است.

آسپرین دارای قرص جوشان 325 میلی گرمی است و قرص های آن به صورت 75 و 80 و 100 و 325 و 500 میلی گرم است.

قرص های جویدنی آن به صورت 100 میلی گرمی می باشد و شیاف های آن به مقدار 325 میلی گرم است.

از نام های تجاری مطرح آن آساپتد و آسپرین اکسیر و قرص آ اس آ (ASA) اشاره کرد.

از دارو های همدسته آسپرین می توان به منتول ساليسيلات ، متيل ساليسيلات و سالسالات اشاره کرد.

 

اسامی تجاری موجود در ایران

  • قرص آ اس آ زاگرس دارو 100 میلی گرم
  • قرص آ اس آ پارس دارو 325 میلی گرم
  • قرص آ اس آ دی پی 325 میلی گرم
  • قرص روکشدار آ اس ا سامی ساز(کاردیوسپرین) 80 میلی گرم
  • قرص تداسا 100 میلی گرم
  • آ اس آ پارس دارو 100 میلی گرم
  • قرص روکشدار ا اس ا-حکیم 80 میلی گرم
  • قرص روکشدار آ اس آ فارماشیمی 80 میلی گرم
  • قرص روکشدار آ اس آ پارس دارو 80 میلی گرم
  • قرص روکشدار آ اس آ تهران شیمی 80 میلی گرم
  • قرص آ اس آ امین 80 میلی گرم
  • قرص اسوه-آ اس آ 325 میلی گرم
  • قرص ا اس ا-جالینوس 325 میلی گرم
  • قرص روکشدار ا اس ا لقمان 80 میلی گرم
  • قرص جویدنی آ اس آ دی پی
  • قرص جوشان اسوه-آ اس آ 325 میلی گرم
  • قرص آسپریمکس 80 میلی گرم
  • قرص روکشدار آ اس آ-جالینوس 80 میلی گرم
  • قرص آ اس آ آی پی پی 80 میلی گرم
  • قرص جویدنی آ اس آ-شفا 100میلی گرم
  • قرص آ اس آ خوارزمی 325 میلی گرم
  • قرص آ اس آ پارس دارو 500 میلی گرم
  • قرص جویدنی آ اس آ سجاد دارو 100میلی گرم
  • قرص آ اس آ امین 500 میلی گرم ام سی
  • قرص آ اس آ ام سی-تی سی 500 میلی گرم
  • قرص آساور 81 میلی گرم
  • قرص وناپرین 81 میلی گرم
  • قرص آساپتد 81 میلی گرم
  • قرص آسپرین پارس دارو 81 میلی گرم
  • قرص آسپرین خوارزمی 81 میلی گرم
  • قرص آ اس آ شاری 81 میلی گرم
  • قرص آ اس آ زاگرس دارو 80 میلی گرم
  • قرص آ اس آ پورسینا 80 میلی گرم
  • قرص آ.اس.آ ریحانه 80 میلی گرم
  • قرص آ اس آ زاگرس دارو 100 میلی گرم
  • قرص آ اس آ آنی درمان 81 میلی گرم
  • قرص آسپرین اکسیر 80 میلی گرم

 

دارو های هم گروه آسپرین

  • سالسالات
  • منتول سالیسیلات
  • متیل سالیسیلات

 

خدمات ما:

 

شما می‌توانید در آرین طب خدمات پزشکی و پرستاری در منزل دریافت کنید.

برخی از خدمات ما شامل ویزیت پزشک متخصص در منزل، سونوگرافی در منزل، رادیولوژی در منزل، طب سوزنی در منزل، مشاوره روانشاسی و تغذیه در منزل است.

برای مشاهده همه سرویس های ما به صفحه خدمات مراجعه کنید.

رزرو نوبت و هماهنگی: ۰۹۱۲۰۴۴۶۳۰۸

 

برای رزرو خدمات پزشکی یا پرستاری در منزل فرم زیر را پر کنید:

Loading...