نوار عصب و عضله در منزل + تفسیر

نوار عصب عضله در منزل

نوار عصب عضله در منزل، یکی از ابزارهای مهم در تشخیص و بررسی اختلالات عصبی و عضلانی است که از طریق آن، فعالیت عضلات و سیگنال‌های الکتریکی عصب‌ها ضبط و تحلیل می‌شود. این تست معمولاً در مراکز پزشکی و بیمارستان‌ها انجام می‌شود، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، امکان انجام آن در منزل نیز فراهم شده است.

نوار عصب عضله در منزل تهران، تیم‌های پزشکی مجهز به تجهیزات نوار عصب و عضله می‌توانند به شما خدمات ارزشمندی ارائه دهند. این خدمات به بیمارانی که به دلایل مختلفی نمی‌توانند به مراکز پزشکی مراجعه کنند، انجام می‌شود.

 

نوار عصب عضله چیست؟

تعرفه نوار عصب و عضله (الکترومیوگرافی) و تست هدایت عصبی، از مواردی است که در تخصص علمی عصبی مورد بررسی قرار می‌گیرند. این آزمون‌ها در زمان تحریک عصبی عضلات، واکنش عضلات یا فعالیت الکتریکی آن‌ها را اندازه‌گیری می‌کنند. اصولاً هدف این آزمون‌ها تشخیص هرگونه ارتباط غیر عادی بین اعصاب و عضلات است. برای این منظور از الکترودهایی که شبیه سوزن‌های طب سوزنی هستند و از طریق پوست به عضلات متصل می‌شوند، استفاده می‌شود. فعالیت الکتریکی در اثر تحریک ثبت شده و سپس بر روی صفحه مانیتور نمایش داده می‌شود. الکترومیوگرافی قادر است فعالیت الکترونیکی عضلات را در طول آزمون، در حالت انقباض خفیف یا شدید، اندازه‌گیری کند.

نوار عصب عضله در منزل به طور کلی به معنای بررسی عملکرد و فعالیت عصب و عضلات بدن است که از طریق آن می‌توان درمان بیماری‌های مختلف را انجام داد. برخی افراد به دلایل مختلف ممکن است مبتلا به بیماری‌های اسکلتی شوند که می‌تواند به ناراحتی‌های متعددی منجر شود و نوار عصب می‌تواند در درمان این نوع بیماری‌ها تأثیر مثبتی داشته باشد.

 

آرین طب

برای مشاوره و درخواست خدمات پزشکی و پرستاری در منزل با کارشناسان آرین طب تماس بگیرید.

رزرو نوبت و هماهنگی: ۰۹۱۲۰۴۴۶۳۰۸
آرین طب ارائه ارائه‌دهنده انواع خدمات پزشکی از جمله پزشک متخصص در منزل (قلب، ریه، داخلی و…) و انواع خدمات پرستاری و تزریقات در منزل

 

emg چیست؟

نوار عصب و عضله به دو بخش تقسیم می‌شود: نوار عصب و نوار عضله.

EMG بخش مربوط به نوار عضله است. این بخش به منظور ثبت اطلاعات رفتاری عضلات انجام می‌شود. زمانی که سیگنال‌های عصبی به عضلات می‌رسند، آن‌ها منقبض می‌شوند. نوار عضله فعالیت‌های عضلات را در پاسخ به

این سیگنال‌ها ثبت می‌کند. اگر در نتایج نوار عضله مشکلی تشخیص داده شود، این ممکن است نشان دهنده وجود یک بیماری عصبی عضلانی باشد.

مرکز آرین طب این شرایط را برای شما فراهم کرده است که اگر توانایی مراجعه به بیمارستان را ندارید، به راحتی می‌توانید توی خانه از خدمات نوار عصب و عضله استفاده کنید. همچنین، اگر دوست ندارید درگیر ترافیک و آلودگی هوا بشوید، قادرید از این خدمات در داخل خانه خودتان بهره‌مند شوید.

 

NCV یا نوار عصب چیست؟

NCV، بخشی از تست نوار عصب و عضله است که در آن عصب مورد تست و آزمایش قرار می‌گیرد. در این تست، سیگنال‌های الکترونیکی تولید شده توسط فعالیت عصبی به سرعت در سراسر بدن منتقل می‌شوند و سپس سرعت و قدرت این سیگنال‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در صورتی که سرعت و قدرت سیگنال‌های الکتریکی کاهش یابد یا ضعیف شوند، این ممکن است نشانه‌ای از مشکلات عصبی باشد. این نوع مشکلات ممکن است با علائمی مانند سوزن‌سوزن شدن و گز‌گز کردن همراه باشد.

 

انواع نوار عصب عضله

چند نوع نوار عصب و عضله داریم؟

تشخیص و رفع مشکلات نوروموتوری: نوار عصب و عضله در دست

هنگامی که دست شما احساس گزگز و بی حسی می‌کند یا با مشکلاتی مانند ضعف عضلات مواجه می‌شوید، تست نوار عصب و عضله می‌تواند به شناسایی علت این مشکلات کمک کند. این تست به ویژه مفید است در:

تشخیص سندرم تونل کارپ که یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مرتبط با دست است و با فشار بر عصب مچ دست به وجود می‌آید.

تشخیص مشکلات عصبی در ناحیه کمر و لگن: نوار عصب کمر

اگر با درد و بی‌حسی در پاهایتان مواجه هستید و شکی دارید که ممکن است به علت فشار دیسک‌های کمری باشد، تست نوار عصب کمر می‌تواند به شما کمک کند تا علت این مشکلات را شناسایی کنید.

بررسی مشکلات عصبی و عضلانی در گردن: نوار عصب گردن

به منظور تشخیص بیماری‌های مرتبط با دیسک گردنی و آرتریت، از نوار عصب گردن استفاده می‌شود.

تشخیص مشکلات عصبی و عضلانی در پاها: نوار عصب و عضله پا

تست نوار عصب پا می‌تواند به تشخیص علت درد، گزگز و بی‌حسی مکرر در پاها کمک کند، از جمله بیماری‌های نوروپاتی و میوپاتی.

تشخیص مشکلات عصبی و عضلانی در ساق پا و زانو: نوار عصب در پا

مشکلات عصبی که ممکن است با درد ساق پا و حتی زانو همراه باشند، می‌توانند توسط نوار عصب در پا تشخیص داده شوند. در برخی موارد، حتی بعد از عمل جراحی زانو، با کمک نوار عصب پا می‌توان مشکلات را تشخیص داد و رفع کرد.

بررسی مشکلات عصبی در اندام‌های فوقانی و تحتانی: نوار عصب اندام فوقانی و تحتانی

نوار عصب اندام تحتانی نشان می‌دهد که آیا مشکلاتی که در ساق پا به وجود می‌آید ممکن است به علت مشکلات ستون فقرات باشد، درحالی‌که نوار عصب اندام فوقانی می‌تواند مشکلات مرتبط با گردن را از طریق بازوها بررسی کند.

 

تست عصب سیاتیک

الکترومیوگرافی عصب سیاتیک، یک روش تشخیصی است که برای بررسی عملکرد و فعالیت این عصب بزرگ در بدن انسان به کار می‌رود. عصب سیاتیک، که بزرگترین عصب در بدن است، از قسمت پایینی ستون فقرات خلفی عبور کرده و به قسمت پایینی بدن و پا می‌رسد. انجام این تست برای تشخیص علل درد سیاتیک ضروری است.

در این روش، الکترودها (سطحی یا سوزنی) روی عضلات مورد بررسی قرار می‌گیرند و سیگنال‌های الکتریکی تولید شده توسط عصب سیاتیک را دریافت می‌کنند. سپس این سیگنال‌ها توسط دستگاه الکترومیوگرافی ضبط و تجزیه و تحلیل می‌شوند.

تحلیل این آزمایش می‌تواند به تشخیص اختلالاتی نظیر اتصال ناصحیح عصب سیاتیک، تشنج عضلات، ضعف عضلات یا وجود تحریک عصبی نامناسب در ناحیه سیاتیک کمک کند.

 

تست نوار عصب عضله در خانه

نوار عصب عضله در منزل چگونه انجام می‌شود؟

این تست نوار عصب عضله در منزل از مراحل متنوعی به وجود آمده است، اما دو مرحله اصلی آن شامل:

بررسی عضله:

از الکترومیوگرافی برای بررسی عارضه‌هایی مانند فشار روی عصب، به ویژه در بازو، آرنج یا مچ دست استفاده می‌شود. فعالیت الکتریکی عضله ثبت می‌شود و نوع موج ایجاد شده روی صفحه نمایش داده می‌شود. هیچ دارویی در این بخش تزریق نمی‌شود.

بعد از قرار دادن الکترود، از بیماران خواسته می‌شود که عضله خود را ابتدا به مقدار بسیار کم و سپس با درجات بالاتری منقبض کنند، که در نتیجه امواج متفاوتی به دست می‌آید.

بررسی هدایت عصبی:

در قسمت بررسی هدایت عصبی، پزشک با استفاده از تحریک الکتریکی اعصاب شما را بررسی می‌کند. این تست نوار عصب عضله برای بررسی عملکرد عضلات که منجر به تولید الکتریسیته در بدن می‌شود، انجام می‌شود و توسط متخصصان اعصاب یا فیزیوتراپ‌ها انجام می‌گیرد.

سوزن‌های نازک از طریق پوست به داخل عضلات فرستاده می‌شوند و امواج الکتریکی تولید شده توسط این سوزن‌ها به وسیله عضلات به دستگاه مناسبی ارسال می‌شود. سپس این دستگاه امواج الکتریکی را جمع‌آوری و تقویت می‌کند و در نهایت آن‌ها را ثبت می‌کند. در این روش، نوار چسبی به عضلات قرار داده می‌شود که مسیرهای مورد مطالعه را نشان می‌دهد. زیر این چسب‌ها، تکه‌ای از فلز قرار دارد که اطلاعات الکتریکی را از سطح پوست ثبت می‌کند.

یکی از الکترودها در دستگاه نوار عصب و عضله یک جریان الکتریکی ضعیف را به پوست اعمال می‌کند. این جریان پس از عبور از پوست، وارد عصب می‌شود و در طول آن به مسیر خود ادامه می‌دهد. زمانی که به الکترود بعدی می‌رسد، جریان الکتریکی را دریافت کرده و آن را ثبت می‌کند. در نهایت، با انجام این مراحل، سرعت هدایت امواج الکتریکی در داخل عصب بررسی می‌شود.

 

دلایل استفاده از نوار عصب عضله در منزل

بیماری‌هایی همچون دیابت و التهاب عصبی ممکن است علائمی را به همراه داشته باشند که شبیه به علائم دیسک نیز باشند. در این شرایط، جراحی نه تنها ممکن است وضعیت را بهبود ندهد، بلکه بدتر هم کند. به عنوان جایگزین، بررسی نوار عصب عضله در منزل می‌تواند به تشخیص حالات بیماری کمک کند.

نوار عصب عضله در  خانه، علاوه بر تعیین محل دقیق عصب، میزان آسیب را نیز ارزیابی می‌کند، این امر به پزشک کمک می‌کند تا با تحلیل شدت آسیب در هر نقطه از مسیر، درمان مناسب را تعیین کند؛ ساختارهایی که شامل جراحی یا درمان‌های غیر جراحی باشند.

یکی از دلایل متداولی که موجب می‌شود بیماران به پزشک برای انجام تست نوار عصب عضله در خانه مراجعه کنند، تشخیص و درمان مشکلات مربوط به دیسک گردن و کمر است. این تست معمولاً به صورت ترکیبی انجام می‌شود؛ به این معنا که ابتدا عصب در یک ناحیه تحریک شده و پاسخ آن از پوست دریافت می‌شود، سپس نقطه‌ای از عصب دوباره تحریک شده و پاسخ آن از عضله دریافت می‌شود.

مرکز آرین طب این امکان را برای شما فراهم کرده است که اگر نمی‌توانید به بیمارستان بروید یا از ترافیک و آلودگی هوا خسته شده‌اید، به راحتی می‌توانید خدمات نوار عصب و عضله را در خانه‌تان دریافت کنید.

 

آرین طب

برای مشاوره و درخواست خدمات پزشکی و پرستاری در منزل با کارشناسان آرین طب تماس بگیرید.

رزرو نوبت و هماهنگی: ۰۹۱۲۰۴۴۶۳۰۸
آرین طب ارائه ارائه‌دهنده انواع خدمات پزشکی از جمله پزشک متخصص در منزل (قلب، ریه، داخلی و…) و انواع خدمات پرستاری و تزریقات در منزل

 

چه موقعی نوار عصب و عضله انجام می شود؟

دکتر متخصص مغز و اعصاب در صورتی که بیمار علائمی از مشکلات در دست، پا، کمر یا گردن داشته باشد، توصیه می‌کند که نوار عصب عضله در خانه انجام شود.

این علائم شامل موارد زیر می‌شود:

  • گز گز کردن یا مور مور در دست و پا و یا قسمتی از بدن
  • احساس ضعف در عضلات
  • درد ماهیچه‌ای یا گرفتگی عضلات
  • درد در برخی اندام

نتایج نوار عصب و عضله می‌تواند به رد یا تشخیص برخی بیماری‌ها کمک کند، این بیماری‌ها شامل:

  • اختلالات و مشکلات عضلانی مانند دیستروفی عضلانی یا پلی میوزیت
  • بیماری‌هایی که ارتباط بین اعصاب و عضلات را تحت تاثیر قرار می‌دهند، مانند میاستنی گراویس
  • اختلالات اعصاب خارج از نخاع، مانند سندروم تونل کارپال یا نوروپاتی محیطی
  • اختلالاتی که نورون‌های حرکتی را در مغز یا نخاع تحت تاثیر قرار می‌دهند، مانند کم‌خونی‌های جانبی، بیماری ALS (اسکلروز جانبی آمیوتروفیک) و یا پولیو

برای انجام نوار عصب و عضله، می‌توانید با مرکز آرین طب تماس بگیرید تا این خدمات را به شما ارائه دهیم.

 

عصب عضله

نوار عصب دست چگونه انجام می‌شود؟

برای بررسی حرکتی و حسی اندام فوقانی، از دو عصب مدیان و اولنار استفاده می‌شود:

در ابتدا، عصب مدیان را برای بررسی حرکتی دست تحریک و واکنش حرکتی آن روی عضلات ناحیه تنار اندازه‌گیری می‌شود. سپس، عصب اولنار تحریک شده و سرعت هدایت قسمت حرکتی آن روی عضلات ناحیه هیپوتنار یا عضله بین استخوانی اول اندازه‌گیری می‌شود.

برای بررسی حس اندام فوقانی، عصب مدیان تحریک شده و واکنش حسی آن روی پوست انگشتان سبابه، شست یا میانی ثبت می‌شود. همچنین، عصب اولنار تحریک شده و واکنش حسی آن روی پوست انگشتان پنجم یا کوچک اندازه‌گیری می‌شود.

در برخی موارد، عصب‌های دیگر اندام فوقانی نیز بررسی می‌شوند. به عنوان مثال، برای مطالعه عصب رادیال، عضله اکستانسور انگشت میانی یا براکیورادیالیس تحریک شده و واکنش حرکتی آن ثبت می‌شود. همچنین، برای مطالعه عصب موسکولو کوتانئوس، عضله دوسر بازو تحریک شده و واکنش حرکتی آن اندازه‌گیری می‌شود. و برای بررسی اثرات قسمت حسی عصب رادیال، در قاعده شست قسمت هستی آن اندازه‌گیری می‌شود.

 

آیا پس از انجام نوار عصب عضله در منزل نیاز به اقدام خاصی است؟

تفسیر جواب تست نوار عصب عضله در تهران نیازی به اقدام خاصی ندارد و معمولاً پس از انجام آن، بیمار می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهد و داروهای خود را مصرف کند. او تا زمانی که گزارش تست را به پزشک درخواست کننده و معالج خود ارائه می‌دهد و ایشان بر اساس آن روش‌های تشخیصی و درمانی جدیدی را تجویز می‌کنند، می‌تواند فعالیت خود را ادامه دهد. پزشک ممکن است با توجه به گزارش نوار عصب، یک یا چند روش درمانی را از بین مجموعه گسترده‌ای از گزینه‌های درمانی، از جمله تغییر در سبک زندگی، دارو درمانی، ورزش درمانی، فیزیوتراپی، کاردرمانی و حتی تزریقات تخصصی و جراحی، برای بیمار ارائه دهد.

از پزشکی که نوار عصب عضله در منزل را انجام می‌دهد، درباره درمان مشکل خود سوال نکنید، زیرا او مسئولیت درمان شما را ندارد و ممکن است تفاوت‌هایی در روش‌های درمانی انتخابی بین او و پزشک درمان‌کننده، سردرگمی و تردید شما را افزایش دهد. اما در مواردی که درخواست دهنده و انجام دهنده تست یک پزشک است، ایشان می‌توانند در مورد روش‌های پیشنهادی تشخیصی و درمانی به شما راهنمایی کنند.

 

اهمیت انجام نوار عصب عضله در منزل در چیست؟

مطالعات الکتروفیزیولوژیک یا نوار عصب عضله در منزل از جانب تکمیل کننده‌ معاینات فیزیکی عمل می‌کنند. این مطالعات:

  • به اثبات و تعیین محل ضایعه در سیستم موتور یا حسی افراد کمک می‌کنند.
  • تیپ صدمات عصبی را در عصب‌های محیطی نمایش می‌دهند، از جمله اینکه آیا اکسون نورون آسیب دیده است یا فقط غلاف میلین آسیب دیده است.
  • شدت صدمه به عصب را نشان می‌دهند.
  • مدت زمان صدمه به عصب را نمایش می‌دهند.
  • تشخیص می‌دهند که آیا صدمه به عصب حاد است یا قدیمی و مزمن.
  • به نمایش می‌گذارند که در صورت بهبود عصب یا عضله، چه میزان بهبودی رخ داده است.
  • پلی نوروپاتی حسی یا حرکتی را تشخیص می‌دهند که نشان‌دهنده اتلاف غلاف عایقی رشته‌های عصبی در داخل عصب است.
  • بیماری‌های عضله مانند میوپاتی را نیز تشخیص می‌دهند.
  • ضایعات پیشرونده سلول‌های حرکتی شاخه‌های جلویی نخاع را که با عنوان بیماری سیستم حرکتی یا بیماری موتور نورون شناخته می‌شوند، تشخیص می‌دهند.

آرین طب با توجه به نیازهای شما، این امکان را برایتان فراهم کرده است که در صورتی که به بیمارستان مراجعه کردن برایتان مشکل است یا از جلوگیری از ترافیک و آلودگی هوا علاقه ‌مندید، به سادگی می‌توانید خدمات نوار عصب و عضله را در خانه‌تان دریافت کنید.

 

عصب عضله

تفسیر نوار عصب عضله

تفسیر نوار عصب عضله در منزل مسئله‌ای ساده نیست و از طریق این آزمایش، پزشک ممکن است بیشتر از یک بیماری را تشخیص دهد. در ادامه، به برخی از اصطلاحات مربوط به تفسیر نوار عصب عضله در خانه می‌پردازیم که می‌تواند برای شما بسیار کمک‌کننده باشد:

  • دامنه: محدوده‌ سیگنال الکتریکی که به صورت موج نشان داده می‌شود و ارتفاع آن را نشان می‌دهد.
  • CV: سرعت رسانش که توانایی حرکت تکانه‌های الکتریکی در طول عصب را توصیف می‌کند.
  • زمان: این عرض یک موج الکتریکی را توصیف می‌کند.
  • بلوک هدایت: نشان‌دهنده‌ مشکلاتی مانند سندرم تونل کارپال است که عصب در آن گیر افتاده است.
  • F: نوعی سیگنال الکتریکی که تکانه‌ها به سمت ستون فقرات حرکت می‌کنند و سپس در امتداد همان فیبر به پایین بازمی‌گردند، بنابراین حسی از رسانایی در تمام طول یک عصب حرکتی را نشان می‌دهد.
  • H: معادل الکتریکی یک رفلکس در پا است، که تکانه‌ای از طریق یک عصب حسی به نخاع می‌رود و سپس در طول یک عصب حرکتی بازمی‌گردد.

 

اقدامات پیش نیاز جهت انجام تست نوار عصب عضله در منزل

قبل از انجام تست نوار عصب عضله در محل کار، به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • محیط انجام تست باید پاکیزه باشد.
  • لباس بیمار باید برای قسمت مورد نظر گشاد باشد تا بتوان عضو مورد نظر را بدون مانعی برای گرفتن نوار عصب و عضله تا منطقه مورد نیاز بیرون آورد.

پیش از انجام تست، این اطلاعات را به پزشک اعلام کنید:

  • ابتلا به بیماری‌های عفونی خاص مانند هپاتیت و ایدز.
  • استفاده از داروهایی مانند آسپرین یا وارفارین که ممکن است اختلال انعقادی ایجاد کنند.
  • ابتلا به بیماری‌های اختلال سیستم انعقاد خونی مانند هموفیلی.
  • خونریزی غیرعادی در نقاط مختلف بدن.
  • مصرف داروهای خاص یا استفاده از باطری در قلب.

لازم به ذکر است که انجام تست نوار عصب و عضله برای زنان حامله یا نوزادان هیچگونه ممنوعیتی ندارد و می‌تواند برای همه افراد انجام شود.

 

آیا انجام نوار عصب عضله در منزل دردناک است؟

احساس درد ممکن است به میزان تحمل هر فرد بستگی داشته باشد، زیرا برخی افراد درد ناشی از نوار عصب و عضله را بسیار خفیف می‌دانند در حالی که دیگران ممکن است دردی احساس نکنند. در صورتی که در طی فرایند تست درد غیر متعارفی احساس کردید، بهتر است آن را با شخصی که تست را انجام می‌دهد به اشتراک بگذارید تا پزشک نحوه انجام تست را تغییر دهد.

البته، این اتفاق به ندرت برای کسانی رخ می‌دهد که درد آنچنان طاقت فرسا و غیر قابل تحمل باشد که پزشک تست را متوقف کند. در صورتی که تست تا پایان ادامه پیدا نکند، نتیجه حاصل هم کامل نخواهد بود. می‌توانید برای کاهش درد از مسکن‌هایی مانند دیازپام یا آرام بخش‌های موضعی مثل لیدوکائین استفاده کنید.

دیازپام معمولاً برای کودکانی که نمی‌توانند بی‌قراری‌هایشان را هنگام انجام تست کنترل کرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مدت زمان انجام تست چقدر است؟

زمان انجام نوار عصب و عضله بستگی به شرایط بیمار، درخواست پزشک و جنبه‌های دیگری که باید در مورد بیمار سنجیده شود دارد. این زمان ممکن است بین ۴۵ دقیقه تا ۲ ساعت متغیر باشد.

در صورتی که زمان انجام تست بیش از حد طولانی باشد و بیمار از خستگی رنج ببرد، تست ممکن است در جلسات مختلفی انجام شود. همچنین، پزشک ممکن است تصمیم بگیرد که تست چندین بار تکرار شود، به ویژه اگر تشخیص ویژه‌ای نیاز داشته باشد.

 

خدمات پزشکی و پرستاری در منزل

هدف از انجام نوار عصب و عضله چیست؟

از جمله تست‌هایی که می‌تواند در تشخیص صدمات ناشی از فشار دیسک بین مهره‌ای کمک کند، نوار عصب عضله در منزل است. افرادی که دارای درد در قسمت پا، آرنج یا بی‌حسی و خواب رفتگی در عضلات مختلف دست و پای خود هستند، می‌توانند با انجام نوار عصب و عضله امکان درگیری دیسک یا وجود آرتروز و دیگر بیماری‌ها را شناسایی کنند.

علاوه بر این، نوار عصب می‌تواند شدت صدمه‌ عصب و مزمن بودن یا نبودن آن را نشان دهد. از دیگر موارد اهداف تست نوار عصب و عضله می‌توان به شناسایی فشار حاد دیسک بر روی عصب اشاره کرد. پزشک شما، اگر با تجربه و حرفه‌ای باشد، می‌تواند با استفاده از این تست، تشخیص دهد که روش درمانی مناسب برای شما جراحی است یا فیزیوتراپی.

مرکز آرین طب به این فکر افتاده که زندگی روان‌تر و آسان‌تری برای شما فراهم کند. از این رو، شما می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به بیمارستان، خدمات نوار عصب و عضله را در آسایش خانه خودتان دریافت کنید.

 

خلاصه این مقاله را می‌توانید داخل فایل صوتی زیر گوش کنید:

 

در آخر…

انجام نوار عصب عضله در منزل برای تشخیص دقیق‌تر اختلالات عصبی و عضلانی است. این تست می‌تواند به ارائه اطلاعات بیشتری درباره وضعیت عملکرد عضلات و سیستم عصبی کمک کند. بر اساس نتایج این تست، پزشک می‌تواند روش‌های درمانی مناسب‌تری را برای بیمار تعیین کند و بهبودی و کاهش علائم بیماری را تسریع کند.

علاوه بر این، انجام نوار عصب عضله در محل کار به بیماران امکان می‌دهد تا در محیطی آرام و بی‌افتراق از محل کار خود تحت بررسی قرار گیرند.

 

آرین طب

سوالات متداول

نوار عصب عضله چیست؟

نوار عصب عضله یک روش تشخیصی است که برای بررسی عملکرد عصب‌ها و عضلات بدن استفاده می‌شود. این تست با نصب الکترودها بر روی عضلات و دریافت سیگنال‌های الکتریکی تولید شده توسط عصب‌ها انجام می‌شود. سپس این سیگنال‌ها توسط دستگاه الکترومیوگرافی ضبط و تجزیه و تحلیل می‌شوند. این تست به تشخیص اختلالاتی مانند اتصال ناصحیح عصب، تشنج عضلات، ضعف عضلات و یا تحریک عصبی نامناسب در ناحیه مورد نظر کمک می‌کند.

 

ای ام جی (emg ) چیست؟

ای ‌ام‌ جی یا الکترومیوگرافی (EMG) یک روش تشخیصی پزشکی است که برای بررسی فعالیت الکتریکی عضلات و نحوه عملکرد عصب‌های مرتبط با آن‌ها استفاده می‌شود.

 

نوار عصب عضله چه کاربردی دارد؟

نوار عصب عضله یک روش تشخیصی است که برای بررسی فعالیت الکتریکی عضلات و نحوه عملکرد عصب‌های مرتبط با آن‌ها استفاده می‌شود. این تست معمولاً برای تشخیص اختلالاتی نظیر اتصال ناصحیح عصب، تشنج عضلات، ضعف عضلات و وجود تحریک عصبی نامناسب در ناحیه مورد نظر انجام می‌شود.

 

چگونه نوبت تست نوار عصب عضله در منزل آرین طب را رزرو کنیم؟

اگر می‌خواهید از خدمات آرین طب بهره‌مند شوید می‌توانید با شماره 09120446308 تماس بگیرید تا برای انجام نوار عصب عضله در منزل، متخصص مرتبط را به خانه شما اعزام کنیم.

 

دنبال کردن آرین طب در رسانه ها:

دکتر چک

 

شما می‌توانید در آرین طب خدمات پزشکی و پرستاری در منزل دریافت کنید.

برخی از خدمات ما شامل ویزیت پزشک متخصص در منزل، سونوگرافی در منزل، رادیولوژی در منزل، طب سوزنی در منزل، مشاوره روانشاسی و تغذیه در منزل است.

برای مشاهده همه سرویس های ما به صفحه خدمات مراجعه کنید.

رزرو نوبت و هماهنگی: ۰۹۱۲۰۴۴۶۳۰۸

 

برای رزرو خدمات پزشکی یا پرستاری در منزل فرم زیر را پر کنید:

Loading...

بیماری کرون
بیماری کرون (Crohn’s disease) یکی از بیماری‌های التهابی مزمن است که بر روی دستگاه گوارش اثر می‌گذارد. این بیماری می‌تواند
آمپول پنی سیلین 6.3.3
آمپول پنی سیلین 633 (Penicillin ampoule 633) یکی از داروهای مهم در دسته آنتی‌بیوتیک‌ها است که برای مبارزه با عفونت‌های باکتریایی
کلاریترومایسین
آنتی‌بیوتیک‌ها یکی از ابزارهای حیاتی در درمان عفونت‌های باکتریایی هستند. یکی از این داروها که به‌عنوان یکی از مؤثرترین آنتی‌بیوتیک‌ها
آمپول سفوتاکسیم
آمپول سفوتاکسیم(Cefotaxime ampoule) یکی از داروهای ضد باکتریایی است که برای درمان عفونت‌های باکتریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو
قرص تلمیزارتان
قرص تلمیزارتان (Telmisartan tablets) به‌عنوان یک مسدودکننده گیرنده آنژیوتانسین II با نام‌های تجاری گوناگون مانند آربیکور یا میکاردیس، معروف است
قرص رپاگلینید
دیابت نوع 2، زندگی خیلی از انسان‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده‌است. کنترل مؤثر دیابت می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته