متخصص مسمومیت و پزشکی قانونی در منزل

متخصص مسمومیت و پزشکی قانونی در منزل

متخصص مسمومیت و پزشکی قانونی در منزل

اکثر ما حداقل یک بار حالت تهوع و مسمومیت را تجربه کرده ایم. استفاده از غذاهای خیلی مانده، آب غیر شرب یا آشامیدنی آلوده، خوراک های دارای مواد شیمیایی و حتی پر خوری نیز می تواند علل مسمومیت باشد. عدم وجود مواد معدنی مانند پتاسیم، سدیم و کلسیم نیز موجب مبتلا شدن به این مشکل می گردد. برخی مسمومیت ها منجر به مرگ می گردد، اینجاست که متخصص مسمومیت و پزشکی قانونی باید به بالین فرد حاضر گردد. برای درمان می‌توانید از متخصص مسمومیت و پزشکی قانونی در منزل آرین طب استفاده کنید.

متخصص مسمومیت و پزشکی قانونی کیست؟

مهم ترین وظیفه متخصص مسمومیت و پزشکی قانونی در اکثر کشورها مشخص نمودن دلیل مرگ افرادی است که به علل گوناگون جان خویش را از دست داده اند. این متخصصین با استفاده از ابزار و تکنیک های مختلف و کالبد شکافی، مشخص می کنند که علت مرگ ناگهانی فرد، طبیعی بوده یا بر اثر خود کشی یا قتل و… جانش را از دست داده است.

وظایف کلی پزشکی قانونی:

اصلی ترین هدف این متخصصین کمک رساندن به پلیس و دادگاه در حل و فصل پرونده های جنایی، پزشکی یا قضایی مرموز است که مهم ترین آن ها پیدا کردن علت مرگ افراد می باشد که در چه شرایطی مرگ اتفاق افتاده و چه جراحاتی در بدن وی منجر به مرگ گشته است.این متخصصین فعالیت های اصلی شان روی معاینه اجساد می باشد. این معاینه ها مشتمل بر سوابق پزشکی قربانی، معاینه و اسکن خارج از بدن و در آخر معاینه های داخلی و کالبد شکافی می باشد تا علت مرگ با جزئیاتی دقیق و کامل مشخص گردد. در طول این پروژه، به تخصص هایی مانند آسیب شناسی قانونی، هیستوپاتولوژیست، سم شناسی، میکروبیولوژیست و ژنتیک احتیاج خواهد بود. از دیگر وظایف این حوزه: جواب به استعلام های اداری و سازمانهای مرتبط به قوه قضائیه و الباقی دستگاه های دولتی، بررسی صلاحیت علمی داوطلبین خدمت در سازمان و برگزاری دوره های کار آموزی پزشکی قانونی، تبادل اطلاعاتی علمی لازمه با مرکز های آموزشی و پژوهشی در خارج و داخل کشور می باشد.

درمان مسمومیت و حالت تهوع در منزل

مسمومیت همیشه منجر به مرگ نمی شود، چنانچه فرد مسمومیت خفیف داشته باشد می توان در منزل هم درمان گردد که علائم آن اسهال و استفراغ و ناراحتی معده و سردرد می باشد. این علائم معمولا تا تخلیه شدن کامل معده باقی می ماند به طوری که اغلب فرد قادر به خوردن و نوشیدن نمی باشد. روش های درمان مسمومیت خفیف در خانه شامل موارد زیر می باشد:

هیدراته کردن بدن:

یک راه برای درمان مسمومیت مصرف مایعات است چون اسهال و استفراغ موجب از دست دادن حجم زیادی از آب بدن می شود. از نوشیدن جرعه های کم اب شروع کنید یا تکه های کوچکی از یخ را بمکید. بهترین نوشیدنی برای این مشکل، نوشیدنی های ورزشی دارای الکترولیت می باشد. نوشیدنی های گازدار بدون کافئین ، چای بدون کافئین و آب عصاره مرغ و سبزیجات نیز به کم آبی بدن کمک می کند.

خوردن غذاهای نرم:

در طول در مان مسمومیت غذایی باید غذاهایی میل نمایید که هضم راحتی داشته باشند.این غذاها بایر چربی کم و با اندکی فیبر همراه باشد. طبیعی است که در این مدت میلی به غذا نداشته باشید اما باید وعده هایی با حجم کم غذا داشته باشید.از غذاهای چرب پرهیز کنید و غذاهایی بخورید مثل: غلات، سفیده تخم مرغ، جودوسر، ژلاتین، برنج، موز و سیب و…

دمنوش زنجبیل

یکی از راه های دیگر این درمان، نوشیدن دمنوشی است که معده را تسکین دهد. برای این امر باید به طور روزانه یک فنجان دمنوش زنجبیل مصرف نمود.

نکات مهم در زمان مسمومیت غذایی

از مسواک زدن فوری پس از استفراغ بپرهیزید چون موجب فرسودگی و پوسیدگی بیشتر دندان می شود. کافی است پس از استفراغ دهان و دندان های خود را با اب شستشو دهید.

استحمام پس از استفراغ به پاک سازی بدن از باکتری های زیان آور کمک فراوانی می کند.

حتما جهت برگشت بدن به حالت نرمال و طبیعی، استراحت کافی داشته باشید.

از نوشیدنی های دارای کافئین و الکل ، غذاهای ادویه دار و سرشار از فیبر، لبنیات و غذاهای سرخ شده و چرب جدا پرهیز کنید.

مجموعه آرین طب دارای پزشکان متخصصی است که می توانند در این باره نیز شما را راهنمایی نموده و در صورت لزوم پزشک متخصص را به منزل شما آورده تا با خیال راحت به درمان بپردازید.

متخصص مسمومیت و پزشکی قانونی در منزل تهران
  • دکتر متخصص مسمومیت و پزشکی قانونی قیطریه
  • متخصص مسمومیت و پزشکی قانونی زعفرانیه
  • پزشک متخصص مسمومیت و پزشکی قانونی کامرانیه
  • متخصص مسمومیت و پزشکی قانونی فرمانیه
  • دکتر متخصص مسمومیت و پزشکی قانونی الهیه
  • متخصص مسمومیت و پزشکی قانونی جردن
  • پزشک متخصص مسمومیت و پزشکی قانونی پاسداران
سخن پایانی:

چنانچه علل مسمومیت و حالت تهوع، خوردن سبزی و میوه جات شسته نشده، غذاهای مانده یا گوشت نپخته و خام باشد، می توان در منزل درمان نمود. ولی چنانچه مسمویت ناشی از مصرف دارو باشد باید فورا به پزشک مراجعه کرد. قابل ذکر است اگر حتی مسمومیت غذایی شدید باشد اصلا نباید خودسرانه دارو مصرف کرد و حتما باید توسط پزشک ویزیت شد. روش های درمانی که در بالا ذکر شد کاملا بدون ضرر هستند اما چنانچه پس از یک شبانه روز علائم بهبود نیافتند نیز حتما به پزشک مراجعه کرد. توجه کنید که اگر کودکان یا زنان باردار مبتلا به مسمومیت شدند حتما جهت درمان به پزشک مراجعه شود.

دنبال کردن آرین طب در رسانه ها:

شبکه شرق

 

رزرو نوبت ویزیت متخصص مسمومیت و پزشکی قانونی در منزل:

Loading...

بیماری کرون
بیماری کرون (Crohn’s disease) یکی از بیماری‌های التهابی مزمن است که بر روی دستگاه گوارش اثر می‌گذارد. این بیماری می‌تواند
قرص پنی سیلین
پنی‌سیلین‌ها، گروهی از آنتی‌بیوتیک‌ها هستند که ابتدا از جنس قارچ‌های پنی‌سیلیوم استخراج شده‌اند. این داروها برای مبارزه با عفونت‌های باکتریایی
آمپول پنی سیلین 6.3.3
آمپول پنی سیلین 633 (Penicillin ampoule 633) یکی از داروهای مهم در دسته آنتی‌بیوتیک‌ها است که برای مبارزه با عفونت‌های باکتریایی
حساسیت به پنی سیلین
حساسیت به پنی سیلین(Allergy to penicillin)، یکی از اختلالات جدی سیستم ایمنی بدن است که ممکن است در برخی از
درمان یبوست
هر روزی، بدن ما یک سیستم پیچیده را اجرا می‌کند، از جایی که غذا وارد بدن می‌شود تا زمانی که
کلاریترومایسین
آنتی‌بیوتیک‌ها یکی از ابزارهای حیاتی در درمان عفونت‌های باکتریایی هستند. یکی از این داروها که به‌عنوان یکی از مؤثرترین آنتی‌بیوتیک‌ها